Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تعداد بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌های مشهد رو به افزایش بوده و از سوی دیگر سن ابتلا پائین آمده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، وضعیت ابتلا به کرونا در استان خراسان‌رضوی و به‌ویژه مشهد به شدت شکننده است و هنوز به ثبات نرسیده است.

روند ابتلا به کرونا و همچنین مراجعه به مراکز منتخب در روزهای اخیر با روندی بسیار کُند تا حدودی کاهشی شده اما این روند به هیچ وجه مناسب نیست و باید هرچه سریع‌تر سرعت کاهش افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند واکسیناسیون در مراکز منتخب نیز این روزها ادامه دارد و براساس اعلام فرماندار مشهدمقدس بیش از یک میلیون دز واکسن در مشهد تزریق شده است و البته مشاهدات بیانگر این است که روز به روز سن ابتلا به کرونا نیز در مشهد در حال کاهش است و جمعیت بیشتری از جوانان و نوجوانان نسبت به سویه‌های قبلی این بیماری مبتلا می‌شوند.

محمدعلی کیانی؛ دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه گفت: روند ابتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان‌رضوی هنوز به مرحله ثبات نرسیده است.  

کیانی با بیان اینکه شرایط و تعداد بیماران سرپایی و بستری و روند خدمات‌رسانی به آنان به‌طور مستمر و شبانه‌روزی رصد می‌شود، تصریح کرد: هنوز از نظر تعداد بیماران سرپایی و بستری به مرحله ثبات نرسیده‌ایم و وضعیت ناپایدار و شکننده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها مهمترین راهکار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان: دولت جدید واکسیناسیون و کنترل بیماری کرونا را با جدیت پیگیری کندخبر خوش برای بوشهری‌ها/ گذر استان از پیک پنجم کرونا/ ورودی بیمارستان‌ها کاهش یافت + فیلملبیک سپاه سمنان به فرمان معظم رهبری/ روزانه 2هزار دُز واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون سپاه تزریق می‌شود

ادامه روند واکسیناسیون

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 227 هزار و 686 دز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

محمد‌جعفر صادقی با اشاره به اینکه واکسیناسیون براساس گروه سنی مورد تایید وزارت بهداشت در مناطق تحت پوشش دانشگاه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هر هفته در سه مرحله واکسن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و در بین مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد 45 سال به بالا واکسینه می شوند و سایر گروه های سنی بالاتر نیز که تاکنون واکسینه نشده‌اند می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

صادقی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 227 هزار و 686 دز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است که از این تعداد 967 هزار و 285 نفر دز اول را دریافت کرده و 261 هزار و 406 نفر نیز هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

افزایش بیماران بدحال کرونایی

مهدی قلیان؛ معاون بهداشت علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بخش بستری تعداد بستری روزانه در حال کاهش است به گونه‌ای که  تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی از 900 به 750 نفر در روز کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رسوب بیمار و  بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه 40 بیمار به مجموع بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افزوده می‌شود، افزود: مشکل احتمالی هفته آینده کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی خواهد بود که امیدواریم تجهیز 100 تخت آی.سی.یو در این شهر تحقق یابد.

قلیان با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حد میانگین کشوری و حدود 70 درصد است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ورودی‌های مشهد به شکل مناسبی رعایت می‌شود و واحدهای اقامتی که درصد اشغال ان‌ها در تیرماه بیش از 70 درصد بود هم اکنون به کمتر از 30 درصد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکل کمبود اکسیژن در مشهد و خراسان‌رضوی با دستور استاندار و حمایت تمام سازمان‌ها و نهادها و همکاری نیروهای مسلح رفع شده است.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران بدحال کرونایی ابتلا به کرونا دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم