Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:58:59 GMT

مرگ ۶۵ خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۱۲۵۴

مرگ ۶۵ خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه سران عشایر که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: روزانه حدود ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و در حال حاضر سه هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

 وی افزود: روز گذشته در خوزستان ۶۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۵ بیمار بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۴۴ بیمارستان درگیر ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند و ۵۶ درصد ظرفیت تخت بیمارستانی در اختیار این بیماران است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی شاهد افزایش ۱۷۰ درصدی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خوزستان بودیم.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: تعداد بیماران ما ۸.۶ آمار کشور است در حالی که هفت درصد فوتی‌ها به خوزستان اختصاص یافته‌اند.

وی بیان کرد: در کشور میزان کشندگی کرونا ۲.۲ است در حالی که این رقم در خوزستان ۱.۷ درصد اعلام شده است.

ابول نژادیان با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی و در بحث بیماریابی  رتبه اول کشور را داریم، عنوان کرد: یک میلیون ۴۴۴ هزار نفر در خوزستان واکسینه شدند و در بحث رعایت پروتکل‌ها عمده مشکلات در مناطق حاشیه است.

وی اذعان کرد: در برخی کشورهای همسایه ۲۰۰ نفر  پرستار جذب شده در حالیکه پرستاران ما شبانه روری در حال خدمت هستند و ۳۵۰ پزشک ما با قرارداد ساعتی ۵۰ هزارتومان در حال خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پزشکان و پرستاران ما حدود هفت ماه کارانه نگرفته‌اند برخی از آنها با حقوق چهار میلیون تومانی در بخش کووید کار میکنند.

وی ادامه داد: یک چهارم شهرهای خوزستان بیمارستان ندارند و در طرح کلی وزارت بهداشت برای واکسیانسیون و طرح شهید سلیمانی ردیف بودجه‌ای به آن‌ها اختصاص داده نشده است.

ابول نژادیان عنوان کرد: در مرز شلمچه و چذابه از اتباع خارجی نیز تست کرونا گرفته میشود و افراد قبل از ورود و یا خروج از مرز کنترل می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مرگ و میر ابول نژادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳