Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوادکوه یکی از شهرستان‌های درگیر کرونای کشور است که مردمانش در مقابل لجاجت‌های ویروس یکجا ننشسته‌اند و از همان ابتدای گسترش بیماری، پای کار نجات و کمک به مردم و کادردرمان برآمدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، بیماری منحوس کرونا، یک سال و نیم می‌شود کشورمان را درگیر و میهمان ناخوانده‌ایی که جا خوش کرده و خیال رفتن ندارد و تا به امروز به پیک پنجم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که در تمام این مدت، ویروس بی‌رحمانه جهش یافت و بی‌رقیب تاخت، شاهد صحنه‌هایی از رحمانیت انسان‌هایی بوده‌ایم که عطر نوع دوستی را در جای جای وطن پراکنده کرده‌اند.

سوادکوه یکی از شهرستان‌های درگیر کرونای کشور است که مردمانش در مقابل لجاجت‌های ویروس یکجا ننشسته‌اند و از همان ابتدای گسترش بیماری، پای کار نجات و کمک به مردم و کادردرمان برآمدند. از تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته تا تهیه مایحتاج و پرستاری بیماران کرونایی. اما این بار مردم این دیار، تنفس را نذر یکدیگر کردند تا جانی به ریه‌های درگیر بیماران بخشند. وقتی بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه دچار کمبود اکسیژن شد، مردم و خیرین برای تهیه کپسول اکسیژن از هم پیشی می‌گرفتند. "پویش نذر تنفس" برای نجات جان بیماران کرونایی بیمارستان، حرکت زیبایی بود که منجر به کمک 300 میلیون تومانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این بیمارستان برای ارتقاء دستگاه اکسیژن‌ساز شد.  مردم، خیریه‌ها و قرارگاه جهادی نیز سهمی از نذر تنفس را ادا کردند و اکنون به همت همه آنها و همچنین کمک نیروی زمینی ارتش، درحال حاضر بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه، از لحاظ اکسیژن کاملا تامین است.

فرمانده سپاه استان کرمان: واکسن کرونا و دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز فوری استان استارسال فوری 500 کپسول 40 لیتری اکسیژن به خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)دعوت امام‌جمعه اصفهان برای کمک به بیماران کرونایی؛ 110 کپسول اکسیژن خریداری شدبیمارستان‌های قزوین با کمبود کپسول اکسیژن روبه‌رو شدند / رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 29 درصد رسید

سید کاظم حسینی مسئول پویش نذر تنفس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درمورد شکل‌گیری این پویش، گفت:در جلسه‌ای که با حضور خیرین تشکیل شد، به ذهنمان آمد پویشی برای سوادکوه راه اندازی‌ کنیم و با تشکیل گروه در فضای مجازی بیش از 60 میلیون تومان جمع‌آوری شد که تعداد 20 عدد کپسول اکسیژن 40 لیتری خریداری کردیم که و تحویل بیمارستان شهدای زیراب شد.

حسینی با بیان اینکه این پویش منجر به اطلاع یافتن فرمانده نیروی زمینی ارتش از مشکل بیمارستان شهدا در مورد کمبود اکسیژن شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد پویش، خارج از سوادکوه بودند ازجمله خانواده تیمسار کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش کی با تماس  موضوع را جویا شدند.

وی ادامه داد: به درخواست امیرحیدری مبلغ 300 میلیون تومان از فرمانده کل ارتش امیر سرلشگر سیدرحیم موسوی درخواست شد که وی با قبول درخواست پول را برای تقویت دستگاه اکسیژن‌ ساز اختصاص یابد.

حسینی افزود: در طی دو مرحله کل مبلغ 300 میلیون تومان به حساب شرکت فروشنده دستگاه واریز شد و اکسیژن ساز را تحویل گرفتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان شهدای زیراب از لحاظ تامین اکسیژن مشکلی ندارد، تصریح کرد: باتوجه به اقدامات صورت گرفته، نیاز به اکسیژن تامین شده ولی گفته شده تخت آی‌سی‌یو بیمارستان باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام محسن قبادیان مسئول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین(س) نیز در مورد پویش نذر اکسیژن از سوی این قرارگاه جهادی، اظهارداشت: توسط قرارگاه جهادی 45 میلیون تومان پول جمع‌آوری و صرف خرید 15 عدد کپسول اکسیژن شد که به صورت امانت در اختیار بیمارستان شهدا قرار دادیم.

قبادیان در مورد کمک نیروی زمینی ارتش جمهوری‌ اسلامی ایران به بیمارستان شهدای زیراب، یادآور شد: علاوه بر کپسول‌های اکسیژن، کانتینر اکسیژن‌ساز با ظرفیت 600 لیتر در دقیقه، برای بیمارستان آوردند.

امام‌ جمعه موقت زیراب سوادکوه هدف از راه‌اندازی پویش نذر اکسیژن را نجات جان شهروندان برشمرد و تصریح کرد: این جریان‌ها زمانی صورت گرفت که بحران کمبود اکسیژن در کشور پیش آمد و نمی‌توانستند اکسیژن لازم را به بیماران برسانند در نتیجه طول درمان افزایش می‌یافت.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین(س) کمک مردم، خیرین و اقدامات پویش‌ها را کمکی موثر برای تامین نیازهای یاد شده بیمارستان برشمرد و گفت: مبلغی که توسط حسینی مسئول پویش نذر تنفس از طریق افراد مختلف تهیه شد و همچنین پویش قرارگاه ، مشترک 35 کپسول تحویل دادیم.

به گزارش تسنیم، درکنار سختی‌ها و غم‌هایی که کرونا بوجود آورد، شاهد صحنه‌های زیبایی از انسان دوستی بودیم. مردم، خیرین، قرارگاه‌های جهادی، نیروهای مسلح که از همان ابتدا پای کار بودند، همه متحد به جنگ یک دشمن مشترک رفتند و همچنان در راه مبارزه با آن، حماسه خلق می‌کنند. پویش زیبای نذر تنفس، زیبایی دیگری از این حماسه‌هاست که نوع دوستی مردم ،خیرین و توجه ارتش برای رفع مشکل بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر است. نقش پررنگ مردم، خیرین و نیروهای مسلح در طول این مدت در کنار نقش کم‌رنگ خدمات دولتی حداقل در سوادکوه، نکته قابل تامل است.در تمام مدت بیماری، مردم یکپارچه بیمارستان شهدای زیراب را از لحاظ مالی و معنوی پوشش دادند و تلاش کردند تا کمبود‌ها را جبران کنند.

در هر حال پویش نذر تنفس، مردم، خیرین و نیروی مسلح را دوباره در کنار هم قرار داد که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان شهدای زیراب نیروی زمینی ارتش قرارگاه جهادی کپسول اکسیژن میلیون تومان اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

دریافت 808 KB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از این صحنه را مشاهده کنید.

کد خبر 847213 برچسب‌ها خبر مهم کودکان آب و هوا - ایران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید