Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:40:37 GMT

چه کنیم کرونا کنترل شود؟

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۲۱۱۵

چه کنیم کرونا کنترل شود؟

دبیر کمیته علمی کشوری کووید19، درباره راهکارهای کنترل کرونا، گفت: نباید فراموش کرد که همچنان بهترین، مهمترین و موثرترین اقدام در برابر این ویروس، واکسیناسیون است. علاوه بر این باید از روش‌های دیگر مانند شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آنها و استفاده عمومی از ماسک نیز استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر عاطفه عابدینی درباره موتاسیون دلتای ویروس کرونا، گفت: ما با موتاسیونی مواجهیم که باعث شده ویروس کرونا بسیار خطرناک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنقدر خطرناک که بیشتر بتواند وارد سلول شود، بیشتر تولید مثل پیدا کند و بیشتر آدم‌ها را مبتلا کند. بر این اساس با ویروسی مواجهیم که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا باید در مقابلش اقداماتی انجام شود.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس ووهان، آمار خوبی از کاهش مبتلایان، مرگ و میرها و ... داشتیم. چرا که در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات خوبی در زمینه شناسایی مبتلایان و قرنطینه آنها انجام شد. در عین حال در کشورهایی که در کنترل بیماری موفق بودند، می‌بینیم که هم واکسیناسیون را با نرخ مناسبی انجام دادند، هم بیماران را شناسایی، قرنطینه و درمان کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کرونای دلتا تمام دنیا را تهدید مجدد کرده است، ادامه داد: به طوری که موارد جدید ابتلا در تمام دنیا در حال افزایش است. در عین حال وقتی این ویروس ماهیت خود را تغییر داده، اثرات واکسن ها نسبت به آن کاهش می یابد. البته نباید فراموش کرد که همچنان بهترین، مهمترین و موثرترین اقدام در برابر این ویروس، واکسیناسیون است. البته واکسیناسیون هم باید به گونه ای باشد که همه کشورها با درصد مناسبی واکسیناسیون را انجام دهند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی گفت: در عین‌ حال باید اثر واکسن بر موتاسیون های جدید تخمین زده شود تا اگر لازم بود واکسن ها را تغییر داده یا دوز بوستر تزریق کنیم. علاوه بر این باید از روش‌های دیگر مانند شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آنها و استفاده عمومی از ماسک نیز استفاده کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا