Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:41:20 GMT

میزان واکسیناسیون در البرز از مرز ۹۰۰ هزار دز گذشت

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۲۴۹۵

میزان واکسیناسیون در البرز از مرز ۹۰۰ هزار دز گذشت

دکتر مهردادبابایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون واکسیناسیون گروه های سنی اعلام شده با سرعت در این استان ادامه دارد.

وی به وضعیت کرونا در استان البرز اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ درسطح  بالا ثابت مانده که انتظار می رود با همکاری مردم در رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی بتوان در روزهای آینده میزان ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز با رد شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری قارچ سیاه در این استان  گفت: این بیماری هیچ ارتباطی با کرونا ندارد. 

وی تاکید کردکه بیماری قارچ سیاه تا کنون در استان نداشته ایم ضمن اینکه مورد عجیبی نیست چرا که قارچ سیاه مربوط به افرادی است که دچار ضعف ایمنی شدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری قارچ سیاه در گذشته وجود داشته و در برخی از بیماران کرونایی که دچارمشکل ایمنی هستند و به واسطه بیماری و درست استفاده نکردن از داروهایی مانند کورتن دچار ضعف ایمنی شدید باشند بوجود می آید.

وی اظهارداشت: ظرفیت تخت های بستری کرونا در استان البرز  تکمیل شده اما ابتلا به کووید۱۹  در وضعیت تثبیت شده قرار دارد که انتظار می رود پس از مدتی روند نزولی شیوع کرونا را شاهد باشیم.

سخنگوی قرار گاه مقابله با کرونای استان البرز  تاکید کرد: شرط نزولی  شیوع کرونا در استان رعایت  دقیق شیوه نامه های بهداشتی  است و در صورتی که این اتفاق نیفتد نه تنها روند کاهشی شیوع کرونا را نخواهیم داشت بلکه احتمال دارد موج دیگری آغاز و دوباره مراجعات و موارد بستری کرونایی افزایش یابد.

این مسوول با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بهداشتی البرز ثابت شده است، افزود: ماموریت های اورژانس البرز نیز که در ابتدای موج پنجم تا ۵۰ درصد افزایش یافته بودکه  اکنون ثابت مانده و روند افزایشی آن متوقف شده است.

بابایی بیان داشت: میزان مراجعه روزانه مردم به مراکز درمانی استان در مرز عدد حدود چهارهزار و۸۰۰ ثابت مانده ضمن آنکه شمار بستری ها نیز ثابت است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرزافزود: روزانه حدود ۷۰۰ ماموریت توسط اورژانس البرز برای جابه جایی بیماران کووید ۱۹ انجام می شود.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان استان البرز برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک ۲ لایه و پارچه ای، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مکرر دست ها است.

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه البرز سه شهرستان در وضعیت قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید-19 واکسن کووید 19 کرج پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 واکسن کووید 19 کرج استان البرز قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان