Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل آمریکا گفت: قابل پیش بینی بود که تحرکاتی در حال صورت گرفتن است، زیرا داعش آن قلمرویی که داشت با همکاری بین ایران و سوریه و عراق از بین رفت بنابراین نیروهای داعش از عراق و سوریه پراکنده شدند و بهترین جایی که می توانستند تمرکز کنند افغانستان بود که قابل پیش بینی هم بود یک مرتبه داعش پا بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص کشته شدن نیروهای آمریکایی در انفجار کابل اظهار کرد: آمریکایی ها ادعا کرده اند که داعش عامل انفجار بوده است و اخبار می گوید که خود داعش، فردی که این عملیات انتحاری را انجام داده است معرفی کرده و اسم  آن را به رسانه ها داده و به این معنی است که داعش مسئولیت را بر عهده گرفته است.

وی افزود: قابل پیش بینی بود که تحرکاتی در حال صورت گرفتن است، زیرا داعش آن قلمرویی که داشت با همکاری بین ایران و سوریه و عراق از بین رفت بنابراین نیروهای داعش از عراق و سوریه پراکنده شدند و بهترین جایی که می توانستند تمرکز کنند افغانستان بود که قابل پیش بینی هم بود یک مرتبه داعش پا بگیرد.

ابوالفتح ادامه داد: الان که آمریکایی ها در حال خروج از افغانستان هستند نیروهای داعش اینگونه تحلیل می کنند که می توانند خلا قدرت را پر کنند و این اتفاقات قابل پیش بینی بود. در روزهای آینده هم ممکن است شاهد این دست اتفاقات باشیم و در دو سه روز آینده دوباره این اتفاق بیفتد. اینکه آمریکایی ها چه واکنشی نشان دهند معلوم نیست و خیلی گزینه ای ندارند.

وی اضافه کرد: وقتی 11 سپتامبر رخ داد دولت وقت آمریکا گفت به افغانستان حمله می کنیم و این کار را هم انجام دادند و 20 سال هم در افغانستان ماندند اما الان از آنجا بیرون می آیند. اینکه آیا آمریکا افغانستان را بمباران کند شرایط را دشوار می کند چون نقض آن تعهدی است که با طالبان داشتند مبنی بر اینکه طالبان کنترل را در دست بگیرد تا نیروهای آمریکایی بدون درگیری با تروریسم از افغانستان خارج شوند قابل پیش بینی نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تجربه عراق و سوریه نشان داد که صرف بمباران هوایی نمی تواند باعث نابودی تروریست ها شود و حتما باید روی زمین عملیات صورت بگیرد پشتیبانی هوایی هم کمک می کند. اگر آمریکا بخواهد بمبارانی انجام دهد حتما باید با هماهنگی با طالبان باشد. آیا طالبان با آمریکا در یک جبهه قرار می گیرد که نقش نیروی زمینی را بازی کند و آمریکا نقش هوایی را بازی کند معلوم نیست. اما می دانیم دولت بایدن گزینه های زیادی ندارد که بخواهد انتقام این اتفاقات رخ داده را بگیرد.6 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران و سوریه عراق سوریه افغانستان دولت طالبان تروریسم زمین بازی افغانستان طالبان انفجار کابل قابل پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!