Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:47:16 GMT

طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینک‌های فسا رسید

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۲۹۳۹

طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینک‌های فسا رسید

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی فسا با اشاره به آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در سطح فارس، گفت: طرح نسخه نویسی در دو کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان همزمان با هفته دولت آغاز و اجرایی شده است.

ناصر انصاری با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در این شهرستان با حضور قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرایی شده است، عنوان کرد: چهار کلینیک گیاه پزشکی دیگر نیز به این طرح خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا، این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاه پزشکی، فروشگاه‌های سموم کشاورزی نیز پس از گذراندن مراحل قانونی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر می‌یابند، افزود: دو واحد داروخانه گیاه پزشکی نیز در شهرستان فسا گشایش و کار خود را آغاز کرده‌اند. 

به گفته او، طرح نسخه نویسی در کلینیک‌های گیاه پزشکی به منظور ساماندهی فروشندگی‌های سموم دفع آفات نباتی، کاهش و بهینه سازی مصرف این سموم، ردیابی نوع، میزان و محل مصرف سم‌ها، بهره گیری از دانش و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی انجام می‌شود.

انصاری عنوان کرد: در طرح موصوف از سه برگ نسخه استفاده می‌شود که یک برگ نسخه نزد گیاه پزشک می‌ماند و دو نسخه دیگر به داروخانه می‌رود و مسئول فنی داروخانه باید آن‌ها را تأیید کند که در نهایت یک برگ آن نزد داروخانه و یک نسخه نزد بهره بردار باقی خواهد ماند. 

او تاکید کرد: تلاش داریم که هیچ سمی بدون نسخه به فروش نرسد و از آنجا که محصولات کشاورزی مستقیم با خود انسان‌ها ارتباط دارند این موضوع بسیار ضروری است.

انصاری ضمن اشاره به اینکه لطمات مصرف غیراصولی کودهای شیمیایی نیز بر روی مزارع وباغات بسیارزیاد و جبران ناپذیراست و قیمت کودهای ریزمغذی نیزبسیار بالا وبعضا نامتعارف است و همچنین از کیفیت لازم متناسب باقیمت فروش برخوردار نیستند و زمینه سوء استفاده دراین بخش فراهم است، گفت: در صورتی که همین روش برای ساماندهی فروشگاههای کود خصوصا کودهای ریزمغذی ومخصوص محلول پاشی نیز انجام شود کمک بزرگی به ساماندهی فروش کود می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فساد نسخه نویسی کلینیک سازمان جهادکشاورزی استان فارس طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام بدون آزمون ( ویژه استعدادهای درخشان ) مقطع دکتری تخصصی سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد .

به اطلاع متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی  سال  1403 دانشگاه آزاد اسلامی می­­ رساند، ثبت نام این دوره تا ساعت 24 چهارشنبه 12 اردیبهشت تمدید شد .

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org  پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام نمایند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل ، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد  خود حفظ نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳