Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا کریمی چشمه علی رئیس شبکه دامپزشکی اردل اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت مصرف مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی و الزامات سازمان دامپزشکی کشور در خصوص پایش و نمونه گیری از مزارع پرورش جهت تعیین باقی مانده این ماده در ماهیان پرورشی، در چهارماهه نخست امسال کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان با نمونه گیری از سطح ۵۹ مزرعه پرورش ماهی و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه و انجام آزمایشات لازم، میزان ماده مذکور در نمونه‌های اخذ شده در حد استاندارد اعلام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور بود و در هیچکدام از این مزارع از ماده مالاشیت گرین استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مالاشیت گرین ماده‌ای است که استفاده از آن در مزارع پرورش ماهی ممنوع است.

بیشتر بخوانید

ممنوعیت مصرف مالاشیت گرین در واحد‌های آبزی‌پروری

کریمی چشمه علی اضافه کرد: استفاده از این ماده همچنین در استخر‌های پرورش ماهی به دلیل خروج پساب این مزارع به رودخانه‌ها احتمال آلودگی ماهیان وحشی در رودخانه و دریا را نیز به دنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: شهرستان اردل به عنوان یکی از قطب‌های پرورش ماهی در استان و کشور است لذا بهداشت و سلامت این فراورده بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کریمی چشمه علی در پایان از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی قزل آلا خواست ضمن ممانعت از مصرف هرگونه ماده غیرمجاز در مواقع بروز بیماری یا لزوم انجام ضدعفونی مزارع پرورشی، ضمن مشورت با کارشناسان شبکه دامپزشکی از مواد موثر جایگزین مالاشیت گرین که مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور است استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مزارع پرورش ماهی مالاشیت گرین مالاشیت گرین مزارع پرورش پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • (ویدئو) تصاویر بارش ماهی در یاسوج جعلی است
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • ببینید | تصاویر باورنکردنی از بارش ماهی در یاسوج!
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی