Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرامرز نوعی مدیرجهاد کشاورزی فراشبند بیان کرد:کشت کدو در شهرستان در دو فصل کشت می‌شود، کشت اول یا کشت پاییزه از نیمه اول شهریورماه در بخش مرکزی شروع شده و برداشت این مجصول در آبان ماه است. کشت بعدی این محصول در آبان ماه از بخش دهرم شروع می‌شود و برداشت آن تا اسفند ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوعی تصریح کرد: در کشت اول بذرکاری بصورت مستقیم وبدون خاکورزی در پشته‌های باقیمانده از صیفی سال قبل صورت می‌گیرد و تمام کشت بصورت آبیاری نواری است

او افزود: پیش بینی می‌شود سطحی معادل ۶۰۰ هکتار کدو در شهرستان کشت شود که به میزان ۱۵۰۰۰ تن محصول کدو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینک‌های فسا رسید

مدیر جهاد کشاورزی فسا با اشاره به آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در سطح فارس، گفت: طرح نسخه نویسی در دو کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان همزمان با هفته دولت آغاز و اجرایی شده است.

ناصر انصاری با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در این شهرستان با حضور قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرایی شده است، عنوان کرد: چهار کلینیک گیاه پزشکی دیگر نیز به این طرح خواهند پیوست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاه پزشکی، فروشگاه‌های سموم کشاورزی نیز پس از گذراندن مراحل قانونی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر می‌یابند، افزود: دو واحد داروخانه گیاه پزشکی نیز در شهرستان فسا گشایش و کار خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته او، طرح نسخه نویسی در کلینیک‌های گیاه پزشکی به منظور ساماندهی فروشندگی‌های سموم دفع آفات نباتی، کاهش و بهینه سازی مصرف این سموم، ردیابی نوع، میزان و محل مصرف سم‌ها، بهره گیری از دانش و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی انجام می‌شود.

انصاری عنوان کرد: در طرح موصوف از سه برگ نسخه استفاده می‌شود که یک برگ نسخه نزد گیاه پزشک می‌ماند و دو نسخه دیگر به داروخانه می‌رود و مسئول فنی داروخانه باید آن‌ها را تأیید کند که در نهایت یک برگ آن نزد داروخانه و یک نسخه نزد بهره بردار باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد: تلاش داریم که هیچ سمی بدون نسخه به فروش نرسد و از آنجا که محصولات کشاورزی مستقیم با خود انسان‌ها ارتباط دارند این موضوع بسیار ضروری است.

انصاری ضمن اشاره به اینکه لطمات مصرف غیراصولی کود‌های شیمیایی نیز بر روی مزارع وباغات بسیارزیاد و جبران ناپذیراست و قیمت کود‌های ریزمغذی نیزبسیار بالا وبعضا نامتعارف است و همچنین از کیفیت لازم متناسب باقیمت فروش برخوردار نیستند و زمینه سوء استفاده دراین بخش فراهم است، گفت: در صورتی که همین روش برای ساماندهی فروشگاه‌های کود خصوصا کود‌های ریزمغذی ومخصوص محلول پاشی نیز انجام شود کمک بزرگی به ساماندهی فروش کود می‌شود.

افتتاح طرح گلخانه تولید سبزی و صیفی در فراشبند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند از افتتاح طرح گلخانه‌ای ۳۰۰ متر مربعی تولید سبزی و صیفی در منطقه خانیک شهرستان فراشبند خبر داد.

فرامرز نوعی با بیان اینکه  همزمان با هفته دولت افتتاح طرح گلخانه کوچک مقیاس ۳۰۰ متر مربعی رحیم دهقان در منطقه خانیک افتتاح شد.

او تصریح کرد: این طرح با سرمایه گذاری ۹۲۰ میلیون ریال که ۷۲۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات و مابقی به صورت سرمایه شخصی و با اشتغالزایی مستقیم یک نفر افتتاح شد.

آغاز برداشت زیتون در کوار

کارشناس مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار از برداشت محصول زیتون کنسروی در این شهرستان از سطح ۲۷۰ هکتار باغات زیتون خبرداد.

لیلا جعفری گفت: برداشت زیتون کنسروی از اوایل شهریور تا اوایل مهرماه و برداشت روغنی از نیمه دوم آبانماه لغایت اواسط اذرماه انجام می‌شود.

او بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال میزان ۴۵۰ تن محصول کنسروی و، ۱۰۰ تن محصول روغنی از این باغات برداشت و جهت تهیه کنسرو و روغن به کارخانجات فرآوری موجود در استان و استان‌های شمالی حمل شود.

جعفری افزود: مهمترین ارقام زیتون این شهرستان شامل فیشومی تخم کبکی، کنسروالیا، دزفول و زرد زیتون است.

همه ساله عملیات احیا و اصلاح باغات زیتون شامل توسعه، اصلاح رقم، تغذیه بهینه و هرس با تخصیص اعتبار دولتی و باهدف افزایش کمیت و کیفیت محصول دربخشی از باغات انجام می‌شود.

او عنوان کرد، زیتون محصول ارزشمندی است که کاربرد غذایی و دارویی داشته و در بهبود سبک زندگی و تغذیه سالم نقش ارزنده‌ای دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت کدو طرح نسخه نویسی جهاد کشاورزی گیاه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: آزمون کنکور رشته‌های زبان و هنر هم با دو هزار و ۶۰۰ نفر عصر امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
شهرام گلزاری افزود: ۲۳ هزار و ۲۹۸ داوطلب هرمزگانی در پنج گروه امتحانی در مرحله نخست کنکور نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید؛ فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
وی با اشاره به اینکه داوطلبان ۶۹ درصد خانم و ۳۱ درصد آقا هستند، افزود: از این شمار ۱۶ هزار و ۶۹ تن خانم و ۷ هزار و ۲۲۹ تن آقا هستند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: کنکور رشته علوم تجربی هم روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی عکس دار همراه داشته باشند، افزود: داوطلبان یک ساعت پیش از شروع آزمون در محل حضور داشته باشند و از آوردن لوازم الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند و خوراکی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز رقابت بیش از ۲۳ هزار هرمزگانی در مرحله نخست کنکور