Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روانشناس و مشاور کودک و نوجوان گفت: بیماری کرونا موجب نوسانات زیادی در احساسات کودکان و نوجوانان نظیر اضطراب شده است پس والدین باید بتوانند این شرایط سخت را در خانه به درستی مدیریت کنند. والدین باید برای صحبت با فرزندان خود پیش قدم شوند و با آرامش بی حوصلگی‌های کودکان را کاهش دهند.

الهام پیرحاجی روانشناس کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط خسته‌کننده قرنطینه خانگی و افزایش پرخاشگری‌های فرزندان در بین خانواده‌ها، اظهار کرد: بسیاری از والدین امروز درگیر عوارض کرونا هستند و برخلاف تصور اغلب افراد کرونا و قرنطینه خانگی بیش از چیزی که تصور می‌شد ادامه پیدا کرد و خانواده‌ها کماکان درگیر مسائل تربیتی فرزندان علاوه بر غلبه بر افسردگی‌ها و اضطراب‌های درونی خود و خانواده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در این یک سال و هشت ماه خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند پرخاشگری کودکان و نوجوانان ناشی از طولانی شدن قرنطینه خانگی بوده است، اغلب شاهد اعتراض والدین از رفتار کودکان و فرزندانشان هستیم و کودکان نیز از شرایط کنونی بسیار کلافه و ناراضی هستند و تلاش والدین برای سرگرم کردن آنها بی‌نتیجه مانده است.

این مشاور کودک و نوجوان، تصریح کرد: با وجود تعطیلی مدارس که همیشه آرزوی همه دانش‌آموزان است اما این تعطیلات برای آنها خوشایند نیست و با بی‌حوصلگی در حال گذراندن این روزها هستند، ناگفته نماند که خانواده نیز رفتار مناسبی در این دوران با فرزندان خود نداشته و از آنها شاکی هستند.

راهکارهایی به خانواده‌ها برای بهتر شدن اوضاع خانه با فرزندان

پیرحاجی با ارائه راهکارهایی به خانواده‌ها برای بهتر شدن اوضاع خانه با فرزندان، ادامه داد: بیماری کرونا موجب نوسانات زیادی در احساسات کودکان و نوجوانان نظیر اضطراب شده است پس والدین باید بتوانند این شرایط سخت را در خانه به درستی مدیریت کنند. والدین باید برای صحبت با فرزندان خود پیش قدم شوند و با آرامش درباره بیماری موجود صحبت کرده و بی ‌حوصلگی‌های کودکان را کاهش دهند.

این روانشناس، اظهار کرد: باید برای همه روزهایی که در خانه هستند یک برنامه منظم روزانه داشته باشند و برای نوشتن آن از خود کودک و نوجوان نیز کمک بگیرند.

وی افزود: اجازه دهید فرزندتان احساسات خود را بروز دهد، حتی اگر این احساسات منفی است، بنابراین باید از لحاظ عاطفی آنها را درک و حمایت کنید. هر چند روز یک بار با کل خانواده بازی‌های خانگی انجام دهید و حواس کودکتان را به کارهای جذاب دیگر معطوف کنید.

پیرحاجی، تصریح کرد: از فرزندتان برای انجام کارهای روزانه در منزل کمک بخواهید و برای او وظایف معینی تعریف کنید. رفتار خود را به عنوان والد مدیریت کنید و اجازه ندهید عوامل محیطی دیگر شما را بر علیه فرزندتان برآشفته کند و میان شما و فرزندتان در منزل باعث ایجاد درگیری و پرخاشگری شود.

این مشاور کودک و نوجوان، تاکید کرد: شاید این راهکارها در کوتاه مدت نتیجه بخش نبوده و یا خود والدین به قدری از این شرایط آشفته باشند که نتوانند به خوبی تمام موارد را رعایت کنند اما مهم است که با کمک هم بتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم و مدیریت بحران را به خوبی بیاموزیم.

کد خبر 517538

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرخاشگری کودکان اختلال پرخاشگری پرخاشگری خانواده افزایش پرخاشگری در جامعه خشونت علیه کودکان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودک و نوجوان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد