Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:16:26 GMT

اجرای طرح های آبیاری نوین در گچساران

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۴۲۵۳

اجرای طرح های آبیاری نوین در گچساران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لیلا عطازاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: از ابتدای سال ۷۹ تا کنون هزار و ۷۹۰ طرح آبیاری نوین به روش قطره ای و بارانی در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده است.

عطازاده افزود: با اجرای این تعداد طرح آبیاری نوین در شهرستان گچساران دو هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی این شهرستان به روش آبیاری قطره‌ای و ۸ هزار و ۵۸۷ هکتار از اراضی گچساران آبیاری بارانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار ۸۵ درصد هزینه را دولت و ۱۵ درصد هم را بهره بردار پرداخت می‌کند اضافه کرد: تاکنون برای اجرای طرح سیستم‌ های آبیاری تحت فشار در شهرستان گچساران بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران با بیان اینکه تاکنون در ۱۱ هزار و ۴۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان گچساران آبیاری قطره‌ای و بارانی انجام شده است، ادامه داد: امسال نیز بیش از ۹ پروژه آبیاری بارانی و قطره‌ای در ۲۲ هکتار از اراضی گچساران اجرا شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی آبیاری نوین شهرستان گچساران هکتار از اراضی قطره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی