Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ازبکستان اعلام کرد تاشکند از روز پنج‌شنبه به صورت موقت پل دوستی بین خود و افغانستان در مرز با این کشور را برای حمایت از شهروندان افغانستان بازنگه داشته است.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در سفر خود به شمال منطقه نوایی در این کشور گفت: مردم افغانستان نیاز به حمایت دارند و اگر مایل به تلاش برای صلح هستند، ما آماده حمایت از آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ازبکستان در انتقال کمک‌های غذایی از دیگر کشور‌های خارجی به افغانستان از طریق راه آهن که تنها خط ریلی اتصالی است که به شهر مزار شریف افغانستان می‌رود، کمک می‌کند.

میرضیایف با اشاره به ارتباط دو ساله خود با طالبان اعلام کرد: غنی برادر، بنیانگذار طالبان قول داده که به ازبکستان حمله نخواهد کرد. طبیعی است که ما با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم زیرا آن‌ها به وعده خود وفادار بوده اند. 

روز گذشته معاون رئیس خبرگزاری دولتی ازبکستان به نقل از میرضیایف در کانال تلگرامی خود نوشت: رئیس جمهور اعلام کرده آماده هر گونه گفتگو با مقامات طالبان است تا اطمینان حاصل شود که خطری از سوی آنها ازبکستان را تهدید نمی‌کند.

میرضیایف پس از حمله تروریستی روز گذشته در فرودگاه کابل گفت: تجزیه و تحلیل تاشکند از وضع افغانستان باعث شده است که دولت مذاکرات را با طالبان از دو سال پیش آغاز کند.

پیشتر، کابل ژانوف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ازبکستان اعلام کرد سفارت جمهوری ازبکستان در کابل و سرکنسولگری در مزارشریف همچنان فعال هستند.

بر اساس گزارش‌ها در انفجارهای انتحاری بعد از ظهر دیروز کابل حدود ۱۱۰ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر نظامیان آمریکایی هستند. حدود ۱۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده اند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور ازبکستان تحولات افغانستان خروج از افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار امروز اعلام کرد: چهار نفر براثر ریزش کوه در منطقه «درونته» از توابع استان لغمان در شرق افغانستان جان خود را ازدست دادند. این حادثه زمانی بوقوع پیوست که سنگ‌های سرازیر شده از کوه بر سر خودرو‌های سواری در این مسیر فرود آمد، جان باختگان این حادثه سرنشینان دو خودرو سواری بودند. درپی این حادثه جاده پرتردد کابل- جلال آباد نیز به روی رفت و آمد بسته شد.
خبر دیگر اینکه براثر صاعقه در استان‌های پنجشیر و بدخشان افغانستان نیز دو نفر از جمله یک زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.
باران‌های شدید و حوادث ناشی از آن از جمله جاری شدن سیل در کمتر از بیست روز گذشته در افغانستان بیش از صد کشته برجای گذاشت.
افغانستان در سال دو هزار و بیست و سه میلادی چهارمین کشور آسیب پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.
فردا یکشنبه نیز باران‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل در بیست و هشت استان افغانستان پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل