Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

با پایان اجرای طرح منع سراسری تردد بین استانی در جاده‌های کشور، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت اعمال محدودیت های تردد در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ عین‌الله جهانی درباره وضعیت اجرای محدودیت های کرونایی تردد در جاده‌های کشور گفت: برابر تصمیم ستادملی مقابله با کرونا از تاریخ ۲۴ مردادماه، طرح منع تردد سراسری در جاده های کشور به مرحله اجرا درآمد که این طرح تا ساعت ۲۴ روز جمعه، پنجم شهریور ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طی این مدت پلیس اجازه طی کردن ادامه مسیر را به خودروهای غیرمجاز نداد، گفت: با توجه به اینکه ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور  ماه بود، طی این مدت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در بیش از ۳۷۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی جاده‌های بین استانی مستقر بودند و با ایجاد موانعی مانند نیوجرسی، نرده و ... از ادامه سفر خودروهای غیرمجاز جلوگیری کرده و آن ها را مبدا باز می‌گرداندند. 

جهانی با اشاره به پایان زمان اجرای طرح منع تردد سراسری گفت: با پایان این زمان، دوباره اجرای محدودیت ها به حالت قبل بازگشت و بر این اساس گرچه دیگر ماموران حضور فیزیکی در جاده ها نداشته و ارتباط بین استانی جاده ها مسدود نشده است، اما همچنان ممنوعیت های تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی وجود دارد. 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه داد: بر این اساس ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع بوده و متخلفان به ترتیب یک میلیون تومان برای شهرهای قرمز و نیم میلیون تومان برای شهرهای نارنجی جریمه می‌شوند. همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی نیز مشمول همین جرائم خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تمامی ترددها به شکل سیستمی و با استفاده از دوربین های نظارتی کنترل می‌شود، گفت: گرچه از استقرار فیزیکی ماموران کاسته شده، اما اعمال قانون ترددهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و رانندگان نباید تصور کنند که محدودیت های تردد به طور کامل لغو شده است، بلکه برابر آنچه که گفته شد، این محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی همچنان ادامه دارد. 

جهانی با بیان اینکه وضعیت شهرها از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، اظهار کرد: برابر آخرین آمارها در حال حاضر ۳۰۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر  در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت  زرد هستند. 

به گفته وی، تغییری در منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز ایجاد نشده  و همچنان خودروهای غیرمجازی که در این ساعات تردد کنند، مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد. 

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از مردم خواست که از انجام هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کرده و چنانچه قصد سفری ضروری را دارند یا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند یا حتما مجوز تردد را از فرمانداری ها اخذ کنند چرا که در غیر اینصورت مشمول جریمه یک میلیون تومانی شهرهای قرمز و نیم میلیون تومانی شهرهای نارنجی خواهند شد. 

وی درباره میزان کاهش ترددها در طول اجرای طرح منع سراسر تردد نیز گفت: در حال حاضر این آمار باید تجمیع شود و به زودی اعلام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده ها محدودیت های ترافیکی پلیس راهوار منع تردد سراسری قرمز و نارنجی کرونایی شهرهای قرمز محدودیت ها جاده ها منع تردد طرح منع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه