Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:37:09 GMT

ممنوعیت خروج سیمان از قم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۵۹۷۱

ممنوعیت خروج سیمان از قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: از ابتدای مردادماه امسال بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دامی همه زیر نظر جهاد کشاورزی است، محصولات پروتئینی، گوشتی و تولیدات کشاورزی از جمله قند و شکر زیر نظر جهاد کشاورزی است تنها محصولات صنعتی مانند سیمان ،فولاد و مواد پتروشیمی و بر عهده سازمان صمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: زمانی که سازمان صمت با وزارت بازرگانی ادغام شد بخش تنظیم بازار محصولات کشاورزی طبق قانون سال‌های اوایل ۹۰ زیر نظر جهاد کشاورزی شد، اما در شرایطی که تحریم‌ها در سال ۹۷ و ۹۸ بیشتر شد این فعالیت‌ها زیر نظر سازمان صمت انجام شد و در خرداد ماه ۱۴۰۰ که مهلت این قانون تمام شد مجلس به دولت اعلام کرد که زمان این قانون تمام نشده و اختیارات و وظایف در این موارد به سازمان جهاد کشاورزی بازگشت.


رئیس سازمان صمت قم تصریح کرد: تنظیم بازار در محصولات باغی، دامی و کشاورزی و قیمت گذاری و تامین این محصولات همگی زیر نظر جهاد کشاورزی است و در بخش‌های در خصوص تخلف‌ها سازمان سمت ورود پیدا می‌کنند.

او گفت: در بخش نظارت بر تخلفات در این بخش‌ها ماموران سازمان صمت با ماموران سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات تیم مشترک تشکیل می‌دهند و اگر شکایتی از قیمت‌ها و دیگر تخلفات وجود داشته باشد سازمان صمت ورود می‌کند، اما اصل مدیریت کار به عهده جهاد کشاورزی است.

سیجانی بیان کرد: لاستیک در بازار قم و به صورت کلی در بازار کشور ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده فعلاً اولویت اول ما بحث سیمان است مسئله سیمان را در استان مدیریت کردیم و کارخانه سیمان به هیچ عنوان اجازه ندارد سیمان را از استان خارج کند و باید با همان قیمت مصوب تولیدات خود را به استان فرستاده و نیاز استان را تأمین کند اگر نیاز استان قم تامین شد و تولید مازاد بود در آن زمان می‌توانند به خارج از استان صادر کند.

او با بیان این که بر کارخانه سیمان نظارت می‌شود،عنوان کرد: بازرس  در کارخانه سیمان مستقر شده است؛ هم اتحادیه و مصالح فروشی‌ها، سیمان را به مردم عرضه می‌کنند و هر تخلفی در خصوص گرانفروشی سیمان نیز به شدت برخورد خواهد شد.

منبع :قم فردا

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت سیمان مصالح ساختمانی جهاد کشاورزی سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان