Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حسن شاکری با ارائه گزارش اقدامات این معاونت از همکاری برای رفع موانع در تصرف خوابگاه جدید، تجهیز و انجام عملیات عمرانی جهت احداث سالن های ورزشی و مطالعه، نمازخانه و سرویس های بهداشتی و آماده سازی زیرساخت های اینترنت خوابگاه جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجام عملیات عمرانی و تاسیساتی در سایر خوابگاهها، فعال کردن و بازگشایی موقت خوابگاه ها به منظور اجرای برنامه های ضروری کارورزی، کارآموزی و انجام واحدهای عملی دانشجویان از جمله دیگر برنامه های این معاونت بوده است.

شاکری افزود: انجام واکسیناسیون بیش از ۴۰۰ نفر از دانشجویان مقیم تهران و دانشجویان دستیاری بیمارستان رازی برغم نداشتن حوزه معاونت بهداشتی در دانشگاه و سهمیه واکسن، فعال کردن شورای فرهنگی دانشگاه، برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کانون های دانشجویی، پایش برنامه استراتژیک سال های گذشته، تدوین برنامه استراتژیک و احصاء فرایندها و تدوین آن از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی – دانشجویی طی ماه های اخیر بود.

وی مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را تفکیک ادارات زیرمجموعه این معاونت، ذکر کرد گفت: اداره رفاه دانشجویی موضوع برقراری پوشش بیمه حوادث برای همه دانشجویان دانشگاه و برقراری پوشش بیمه درمانی دانشجویان دستیاری و دکتری از طریق بیمه تامین اجتماعی، اعطای وام ودیعه مسکن نخبگان، وام دستیاری و دکتری، اعطای کمک هزینه مسکن متاهلین برای دانشجویان دکتری بصورت ماهانه را اجرا کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به فعالیت های اداره مشاوره، گفت: غربالگری تلفنی دانشجویان کارشناسی و ارشد و شناسایی موارد مشکوک، پیگیری و ارزیابی و ارائه خدمات مشاوره، تهیه ۲۶ کلیپ آموزشی با هدف افزایش توانمندی و ارتقای سلامت روان دانشجویان، تشکیل جلسه شورای بهداشت روان، تماس تلفنی با دانشجویان و در صورت لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به آنان، غربالگری ۱۵۵ دانشجوی جدیدالورود و ساماندهی سایت مرکز مشاوره از اقدامات این بخش بود.

وی گزارش عملکرد بالینی چهار سال اخیر مرکز مشاوره، غربالگری و مصاحبه نیروهای استخدامی، تهیه و تدوین جدول سنجه ها و شاخص های مربوط به برنامه های استراتژیک مرکز مشاوره، تهیه برنامه عملیاتی پیشگیری سطوح سه گانه سال ۱۴۰۰ و تشکیل کمیته مداخلات رفتارهای خود آسیب رسان توسط اداره مشاوره دانشجویی تکمیل شد.

شاکری با اشاره به فعالیت های اداره خوابگاه ها گفت: همکاری برای تهیه و تدارک زیرساخت های مورد نیاز اینترنت در خوابگاه جدید، همکاری در تجهیز خوابگاه جدید و انجام عملیات عمرانی مربوط به این خوابگاه، و همکاری در انجام عملیات عمرانی سایر خوابگاه ها از جمله فعالیت این اداره بوده است.

وی با اشاره به تلاش بخش فرهنگی برای حفظ ارتباط با دانشجویان در سراسر کشور و فعال نگه داشتن آنان از طریق برنامه های فرهنگی که بصورت مجازی برگزار شد، گفت: اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه با برگزاری ۳۰ وبینار آموزشی به میزان ۹۵ ساعت در جهت آموزش دانشجویان و حفظ سلامت روان آنان فعالیت کرد.

به گفته معاون دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزاری انتخابات شورای صنفی و انتخابات شوراهای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی، کانون های فرهنگی، مجمع اسلامی دانشجویان مستقل و مدیران مسئول نشریات دانشجویی به صورت الکترونیکی از دیگر برنامه های حمایتی این حوزه بود.

وی با اشاره به فعالیت های مومنانه و نیکوکارانه کانون های خیریه دانشجویان با حمایت دانشگاه گفت: پرداخت کمک هزینه برای درمان بیماران معرفی شده از طرف مرکز بهداشت، معرفی توانخواهان بی بضاعت کم شنوا به کلینیک شنوایی سنجی، پرداخت کمک نقدی به معلولان خانواده های بی سرپرست از جمله این فعالیت ها بوده است.

شاکری اظهار داشت: در این مدت با هماهنگی کانون های خیریه و جهادی دانشجویی ۴۰ گالن بیست لیتری مایع دستشویی و ۶۰۰ بسته حبوبات و یک دستگاه اکسیژن ساز به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد و بسته های ارزاق بمناسبت اعیاد در میان ساکنان نیازمند مناطق مرتضی گرد، محمود آباد و کوره های آجرپزی توزیع و به منطقه محمود آباد تهران خدمات مشاوره ارائه شد.

وی یادآور شد: بخش فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در تغییر رویکرد شورای فرهنگی از تقاضامحوری به سیاستگذاری و عملیاتی شدن برنامه ها بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها، نقش اساسی داشت.

کد خبر 5290652

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن شاکری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی واکسیناسیون دانشجویان خوابگاه دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی پایان نامه منصور غلامی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی واکسیناسیون دانشجویان دانشجویان تصویب رشته دانشگاه علم و صنعت دانشگاه تربیت مدرس انتخاب رشته دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی انجام عملیات عمرانی خوابگاه جدید فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور