Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد مجازی « مهمترین مطالبات مردم و دانشجویان از دولت سیزدهم» با حضور جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای تشکل‌های دانشجویی کشور از سوی این خبرگزاری برگزار شد.

* دولت باید عزم جدی برای رفع موانع کسب‌وکار داشته باشد

فرشاد حکمتی‌جو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در این نشست گفت: یکی از اصلاحاتی که باید در دوره ریاست جمهوری سیزدهم در راس امور قرار گیرد، اصلاح نظام بودجه‌ریزی و انضباط مالی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: بودجه دولت به عنوان بخش بزرگی از تابع تقاضا تاثیر بسیاری بر اقتصاد کشور دارد. عدم اجرای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی، بی‌توجهی به منابع و مصارف، طرح‌های نیمه تمام، اصلاح نظام مالیاتی و... از مسائلی است دولت به آن توجه کند.

حکمتی جو یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی قوانین مخل و بعضاً متناقض کسب و کار است. بنابراین رئیس‌جمهور و تیم منتخب باید عزم جدی برای رفع موانع کسب‌وکار و اصلاح قوانین داشته باشند. نظام رقابتی عامل پیشرفت کشورها است.

* مهمترین مطالبه امروز مردم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است

ریحانه کفایتی فعال دانشجویی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در این نشست گفت: مهمترین مطالبه امروز مردم رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است. از مهم‌ترین مصادیق این موضوع می‌توان به سفره مردم اشاره کرد که این روزها بسیار کوچک شده و باید برای آن فکری شود.

وی تاکید کرد: همچنین این در این چند ساله مسکن مردم و زوجین دچار مشکلات زیادی شده و تهیه آن با سختی‌های فراوانی همراه است. متاسفانه این‌روزها حتی اجاره‌نشینی هم برای جوانان آرزو شده، چه برسد به خرید مسکن. دولت سیزدهم باید برای این مسئله هم چاره اندیشی کند.

کفایتی ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که دولت جدید باید به آن ورود کند ارائه راهکار برای سرمایه مردم است که دوباره اتفاقی مثل بورس رخ ندهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: همچنین مساله فساد از اهمیت زیادی برخوردار است که از نظر من فهم آقای رئیسی از آن صحیح بود که فساد را محدود به چند نفر نمی‌دانست و می‌داند که با گرفتن چند نفر مساله فساد به تنهایی حل نمی‌شود.

وی گفت: اینها برخی از مهم‌ترین مسائلی بود که دولت جدید باید در آن کنشگری موفقی داشته باشد تا بتواند رضایت مردم را به‌دست آورد.

کفایتی درباره این سوال که مدیران دولت سیزدهم باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند مشکلات کشور و مردم را حل کنند؟ هم اظهار داشت: مدیران دولت جدید باید عدالت‌محوری و رفع تبعیض را وجهه همت خود قرار دهند و ما شاهد توزیع عادلانه امکانات و منابع کشور در میان مردم باشیم. مدیرانی باتجربه و ریسک‌پذیر با روحیه انقلابی و جهادی روی کار آورده شوند.

وی درباره اولویت‌هایی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد، هم افزود: بازسازی بازار بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌ آنها باید مهمترین اولویت دولت منتخب سیزدهم باشد زیرا این اطمینان دهی به جامعه که قوانین در راستای بهبود شرایط آنها وضع و اجرایی می‌شوند، سبب بازسازی سرمایه اجتماعی کشور خواهد داشت.

* نظارت بر بازار، ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی از مطالبات مهم از دولت جدید است

فاطمه باقرزاده دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه هم در این نشست گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم یکی از مهم ترین مطالبات مردم و دانشجویان از دولت سیزدهم است.

وی تاکید کرد: نظارت بر بازار توزیع کالاهای ضروری و مورد نیاز، ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی و شفاف سازی با مردم هم از مطالبات مهم دیگری است که مدیران دولتی باید برای برای تحقق آنها تلاش کنند.

باقرزاده درباره ویژگی های مدیران دولت جدید یادآور شد: مدیران دولت باید دارای روحیه جهادی باشند و حد الامکان همگی دارای تفکر مشترک و هدف واحد باشند و بتوانند با مردم رابطه صمیمی برقرار کنند، از نزدیک گوش شنوای مشکلات مردم باشند، به مردم اعتماد کنند و در مورد راه حل مشکلات هم از این اعتماد استفاده کنند، مشکلات را به کمک مردم ریشه یابی کنند سپس درصدد حل آنها باشند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: با توجه به مشکلات و بی اعتمادی های حال حاضر مدیران پایین رده و میان رده که با مردم ارتباط مستقیم دارند باید فاقد روحیه سختگیرانه و رئیس مدارانه  و دارای قلبی رئوف باشند و مدیران بالارده هم در حد امکان پیگیر و برای حل مشکلات سخت گیر باشند.

وی گفت: کنترل کرونا درحال حاضر اصلی ترین اولویت دولت سیزدهم است، ما همان جوان هایی هستیم که با افتخار می نوشتیم واکسن ایرانی می زنیم الان دلمان به درد می آید وقتی می بینیم برخی هشتک کمک به ایران می زنند! 30 میلیون واکسن تولید داخلی که قرار بود تا مرداد تولید شود باید پیگیری شود تا هرچه زودتر این کار صورت گیرد.

باقرزاده تاکید کرد: از رئیس جمهور محترم می خواهیم بعد از کنترل شرایط موجود بانیان وضع موجود را شناسایی کند و به خاطر تمام کوتاهی های صورت گرفته به بدترین شکل مجازات شوند.

* نیازمند جراحی های بزرگ اقتصادی هستیم

اسماعیل عزتی نیایش فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی هم در این نشست درباره مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی از دولت سیزدهم گفت: شرایط امروز جامعه ما شرایطی بسیار دشوار و حتی گاهی ناامید کننده است. در این شرایط جنبش های دانشجویی به عنوان چشمان بیدار و هشیار جامعه وظیفه دارد به دقت عملکرد دولت سیزدهم را پایش کرده و بدون هیچ ملاحظه و مراعاتی سریعا نسبت به وقایع هشدار دهد.

وی افزود: به گمان بنده مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی از دولت فعلی حرکت بر مسیر حکمت و تعقل است. در سال های گذشته ملت ایران هزینه های بسیاری بابت تصمیمات غیر منطقی و اشتباه برخی مسئولان پرداخته اند.

این فعال دانشجویی درباره این سوال که مدیران دولت سیزدهم باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند مشکلات کشور را حل کنند؟ گفت: بی شک خواسته عموم مردم این است که رئیس جمهور منتخب زیر بار سهم خواهی ها و تحمیل مدیران از سوی گروه های متعدد حامی ایشان در انتخابات نرود و همان گونه که وعده داده بودند دولتی فراجناحی تشکیل دهند.

وی درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد هم اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان مهمترین دغدغه و مشکل جامعه به آن اشاره می شود، همانا مبحث معیشت و اقتصاد است.

عزتی نیایش تاکید کرد: با نگاهی به عملکرد دولت‌های پیشین می توان به این نتیجه رسید که دولت سیزدهم می بایست یک دولت چند بعدی و چند وجهی باشد. به عبارت دیگر دولت حاضر می بایست میراث دار تمام صفات و ویژگی های مثبت دولت های پیش از خود باشد.

 

 

 

وی گفت: دولت مطلوب دولتی است که در آن واحد هم جسارت اجرایی و عملیاتی و هم دیدگاه عقلایی و حکیمانه در تنش زدایی با غرب و منطقه را پیگیری کند. به شخصه گمان می کنم مهمترین آفت پیش روی دولت حاضر افراط و تفریط در باب اتخاذ رویکردهاست. 

این فعال دانشجویی گفت: دولت مردان آینده بایستی بیش از همه چیز به صفت حکمت و عقل مزین باشند. آنچه مشهود است تنها راه نجات و حل مشکلات کشور رسیدن به رشد اقتصادی بالای 5 درصد در سال های پیش رو است.

عزتی نیایش افزود: با نگاهی به تمامی تجربه های موفق در ایجاد رشد اقتصادی بالا و البته پایدار در جهان مشاهده می شود که هیچ کشوری در حالی که با غرب در حال تنش بوده است به هیچ رشد اقتصادی دست نیافته است. حتی چین نیز در دوره مائو به این نتیجه رسید که بدون تنش زدایی با غرب هیچ راهی برای توسعه اقتصادی ندارد. اگر دولت مردان آینده به دور از شعار های ایدوئولوگ و رفتارهای هیجانی به این نکته برسند که می بایست مسائل خود را با غرب یکبار برای همیشه حل کنند، آن وقت می توان به توسعه نیز امیدوار بود.

وی گفت: البته در کنار تلاش برای حل مسائل خویش با غرب، ما نیاز مند جراحی های بزرگ اقتصادی هستیم. جراحی های بزرگ در حوزه های بانکی، مالیاتی، کشاورزی، یارانه های پنهان، سوخت و ..... که البته هزینه ها و آثاری به همراه خواهد داشت.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: به گمان بنده برای پرواز ما نیازمند دوبال هستیم. یک بال دیپلماسی فعال و تنش زدا با غرب و دومین بال همان بال جسارت اصلاحات ساختاری در اقتصاد است. بی شک اگر هرکدام از از این موارد نادیده گرفته شود عبور از این شرایط امری محال است.

وی گفت: دولت سیزدهم می بایست دو کارگروه عمده داشته باشد. اولین کارگروه می بایست به دنبال حل و فصل مشکلات و مسائل خارجی به وسیله دیپلماسی فعال باشد، و کارگروه دوم به سیاست داخلی و حل مشکلات داخلی بپردازد. توصیه بنده به رئیس جمهور منتخب آن است که انرژی و زمان خویش را به طور مساوی در این دو حوزه تقسیم کند.

* بهبود وضعیت معیشتی و حمایت از تحقیقات پژوهشی از مهمترین مطالب جنبش دانشجویی از دولت سیزدهم است

احمد ایرانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه هم در این نشست گفت: بهبود وضعیت معیشتی و وضعیت اقتصادی خانوارها، بهبود جو علمی کشور و حمایت از تحقیقات و کارهای پژوهشی از مهمترین مطالبات جنبش دانشجویی از دولت سیزدهم است.

وی درباره ویژگی های مهم مدیران دولت هم افزود: مدیران دولت جدید باید از لحاظ تاریخچه عملکردی افرادی پاک و خالص و از جنس مردم و از لحاظ آینده با انگیزه و مصممی باشند که بدون شک همه این ویژگی ها در یک جوان مشهود است.

* مسئولان از دانشجویان برای ایجاد روابط بهتر بین دولت و ملت استفاده کنند

مائده گلی فعال دانشجویی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی هم در این نشست گفت: یکی از مطالبات جنبش دانشجویی از دولت جدید این است که به راهکار های ارائه شده توسط دانشجویان به عنوان قشر جوان و نخبه جامعه که بیش از هر چیزی دغدغه حل مشکلات را دارند توجه شود و همچنین از آنها برای ایجاد روابط بهتر بین دولت و ملت استفاده شود.

وی افزود: مهم ترین ویژگی مدیران دولت سیزدهم باید دلسوزی برای مردم خصوصا اقشار ضعیف جامعه و الویت قرار دادن آنها باشد چرا که عملکرد دولت پیشین باعث شد تا این افراد برای حل مشکلات معیشتی فشار بسیاری متحمل شوند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئولین با انجام وظایف به نحو احسن و نظارت دقیق به امور اجرایی در تمامی نقاط کشور باید مشکلات اساسی از قبیل مسکن ، اشتغال، کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی دلیل قیمت برخی کالا ها و خدمات و... را بر طرف کنند چرا که شرایط موجود به دولت سیزدهم اجازه آزمون و خطا نمی دهد.

* دولت سیزدهم به آموزش و پرورش نگاه تحولی داشته باشد

حمیدرضا معروفخانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم در این نشست گفت: در شرایط کنونی لزوم شناخت دقیق الویت ها برای حل و بهبود شرایط کنونی به دست دولت تازه نفس سیزدهم مسئله مهمی است که با طرح مسئله، جمع بندی نظرات مختلف و با کارشناسی های دقیق تسهیل می‌شود .

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به بحران موجود در حوزه های مختلف نیازمند انتخاب مدیرانی شایسته، مستعد و توانمند متناسب با نیازمندی ها و معضلات جامعه است.که در قدم اول شخص رئیس جمهور و در گام دوم نمایندگان مردم باید بار امانت آرا مردمی را با دادن رای اعتماد به افراد توانمند و لایق به شایستگی بپردازند.

 

 

معروفخانی تاکید کرد: مسائل معیشتی و اقتصادی خانواده، تعطیلی بخش عمده ای از کسب و کارها، سو مدیریت، رانت و فساد، مسائل مرتبط با شیوع و گسترش سویه های مختلف ویروس کرونا، مسائل زیست محیطی، تورم، تحریم، بیکاری و .... از سویی و از سوی دیگر وجود مشکلات عدیده در نظام آموزشی و تربیتی کشور موجب شده که جز با رسیدگی و تلاش گسترده و همه جانبه‌ عملا بهبود وضعیت میسر واقع نخواهد شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این بین آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین جریان تربیتی و زیر بنای مسائل اجتماعی نقش غیرقابل انکاری در پیشبرد اهداف داراست که متاسفانه به سبب ضعف‌های مدیریتی و ساختاری همواره مورد بی توجهی ها قرار گرفته که خود این سبب شده موضوع آموزش و پرورش در امور سیاست گذاری ها با سیاست زدگی روبرو شود.

وی افزود: این در حالی است که آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که بیشترین کارمند را تحت پوشش خود دارد و مسئولان گاهی با نادیده گرفتن این کارخانه انسان ساز، به آن به چشم مصرف کننده نگاه می کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: مهمترین مسئله‌ای که در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش وجود دارد پذیرش نگاه تحول گرایانه در این وزارتخانه از سوی شخص رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه است. تحول گرایی و تحول خواهی در آموزش و پرورش شامل موارد مختلفی از جمله ساختار آموزشی، نوع مدیریت و نوع نگاه به مسائل این حوزه را در برمی گیرد.

وی گفت: بحث رتبه بندی معلمان که از سال 90 با هدف ارتقای کیفیت آموزشی به تصویب رسید اما تنها دست مایه فریب و وعده های دروغین مسئولین شد و امروز بعد از گذشت چندین سال با وجود فوریتی که در تصویب بودجه و اصلاحات آن صورت گرفت به علت عدم تامین بودجه بار دیگر کنار گذاشته شد که باید به صورت تخصصی بررسی تا مشکلات آن حل و به اجرا منجر گردد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ناعدالتی های آموزشی  بحث دیگری است که از ابتدا برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی ناقض حقوق تحصیل رایگان دانش آموزان بوده و با گذشت زمان به جای ترمیم و بهبود، شکاف طبقاتی بین اقشار را عمیق تر کرده و عملا آینده ای پولی برای دانش آموزان ترسیم کرده است، به گونه ای که در آمار قبول شدگان کنکور سراسری به طور کامل شاهد آن هستیم.

معروفخانی ادامه داد: مسئله عدالت آموزشی و کم برخورداری امکانات آموزشی در مناطق محروم موضوعی است که با شیوع کرونا بیش از پیش خود را نمایان کرد که حاصل آن، ترک تحصیل بخش قابل توجهی از دانش آموزان در این ایام شد.

وی افزود: اگرچه از شان و جایگاه معلمان بسیار شنیده شده اما معیشت معلمان موضوعی است که به زندگی و جایگاه معلمان دهن کجی می‌کند و باعث می شود یک معلم برای رفع نیازهای معیشتی خود چند شغل داشته باشد و نتواند وقت و انرژی لازم را به دانش آموزان اختصاص دهد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: با وجود همه این مصائب و عقب ماندگى ها، دولت سیزدهم و شخص دکتر رئیسی در صورتی می تواند با مدیریتى کارآمد و جهادى در زمینه هاى مختلف علمى، فرهنگى و اقتصادى موفق عمل کند، که از دانش متخصصان و مشورت با دلسوزان و همت مضاعف آنان بهره بگیرد تا این امر میسر شود.

وی گفت: به همین جهت برگزارى این جلسات را مغتنم می شماریم و امید داریم با بهره گیرى از خروجى مناسب وظایف خود را نسبت به مسلمانان ایران و جهان و همچنین حکومت اسلامى مان به خوبى انجام بدهیم.

* مردم باید تاثیرات اقدامات دولت را در زندگی خود حس کنند

امیرحسین رحمتی مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست مجازی « مهمترین مطالبات مردم و دانشجویان از دولت سیزدهم» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط موجود و دغدغه های فراوان نمی توان یک مطالبه را به عنوان مهمترین مطالبه بیان کرد.بر همین اساس احیا و زنده کردن دوباره گفتمان دولت و ملت یکی از مهمترین مطالبات از دولت سیزدهم است.

وی در باره مطالبه دیگر افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ چهارم خرداد سال نود و هفت در دیدار با کارگزاران نظام؛ باید عمیقاً باور کنیم که مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت های فراوان داخل کشور قابل حل است و نسخه های غربی نه در زمینه اقتصاد و نه در عرصه های دیگر نظیر جمعیت، حلّال مسائل و دشواریهای کشور نیستند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان، توجه به جوانان کارآفرین در رسانه ها، تقویت تولید داخل، اهمیت فراوان به کالای ایرانی و خودداری مطلق همه دستگاهها از خرید محصولات غیر ایرانی هم از مطالبات دیگر از دولت جدید است.

وی افزود: میدانی بودن و حضور فعال در میدان هم مطالبه دیگر از دولت است. قطعا اگر مردم حس کنند دغدغه مسئولین از جنس دغدغه خودشان است و با تمام ظرفیت هایشان برای رفع مشکلات و برداشتن موانع به میدان آمده اند، اگر در جایی هم کاستی ای مشاهده شود مردم این را مطمئنا می دانند که حداقل کاستی از مسئولین نبوده است و با تمام توان در جهت رفع آن مانع یا موانع قدم بر می دارند. پس می توان گفت داشتن روحیّه‌ مردمی بودن و انس با مردم، تماس با مردم و از نزدیک پای صحبت مردم نشستن از دیگر مطالبات از دولت است.

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: یکی از مطالبات دیگری که از دولت جدید داریم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است که با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این مهم و حیاتی بودن این امر، این مطالبه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: اقدامات دولت باید به گونه ای باشد که مردم تاثیرات اقدامات دولت را در زندگی هایشان به طور ملموس حس کنند.

این فعال دانشجویی افزود: با توجه به تخمین های زده شده در خصوص کاهش جمعیت و پیری جمعیت در ایران، اقداماتی جهادی در زمینه ازدواج و فرزندآوری مطالبه می شود که با توجه به جنس دغدغه های رئیس جمهور منتخب این مطالبه را هم از ایشان داریم.

رحمتی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بسیار خوب منطقه ای و فرامنطقه ای جهت انجام تعاملات اقتصادی هم از مطالبات دیگر است. با توجه به پرداختن به موضوع اقتصادی  در این بخش، مطالبه کنار گذاشتن دلار را هم داریم ! یعنی به گونه ای در زمینه تعاملات اقتصادی برنامه ریزی شود که استفاده از دلار به کمترین استفاده ممکن کاهش پیدا کند.

وی گفت: در دولت جدید باید به فضای دانشجویی کشور بهای ویژه ای داده شود.

جوان و دانشجو یک سری ویژگی های خاص و مثبت دارد، از حاشیه های سیاسی دور است،  آرمان گراست، عرق ملی دارد و وابستگی های زیادی به دنیا ندارد، در دانشگاه ها هم حضور دارد و موتور محرک کشور است، برای همین در جایگاه مهم و استراتژیکی قرار دارد و اگر به این قشر بها داده شود قطعا شاهد رویش های خوبی خواهیم بود.

رحمتی گفت: نکته مهمی که در فضای دانشجویی نخبگانی دغدغه مند مطرح است این است که کاری انجام شود که مهاجرت ها و فرار مغزها رخ ندهد و حتی مهاجرت معکوس نخبگان هم از دیگر کشورها اتفاق بیافتد.

این فعال دانشجویی درباره ویژگی‌هایی مدیران دولت سیزدهم هم گفت: ایمان به خداوند متعال و قدرت لایزال او در همه امور، اخلاص در عمل و ناظر دانستن خداوند بر امور، ولایتمداری و اعتقاد قلبی به اصل مترقی ولایت فقیه، کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها، حفظ انسجام درونی و شنیده شدن یک صدا از دولت و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی بخشی از ویژگی‌هایی مدیران دولت سیزدهم باید باشد.

وی افزود: مدیران دولت سیزدهم همچنین باید به ظرفیت های داخلی برای حس مشکلات اعتقاد داشته باشند و به غرب و شرق چشم ندوزند، سعه‌ صدر و آرامش در قبال انتقادهای منصفانه داشته باشند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاست‌های دولت‌های گذشته، موضع‌گیری صریح و قاطع در قبال فسادهای درون سازمانی و برون سازمانی، خودباوری و توانمندی در عرصه های مختلف، داشتن غیرت دینی و روحیه انقلابی، پرکاری و خستگی‌ ناپذیری، انتقاد پذیری و استفاده از نظرات کارشناسان و روش‌های علمی و مهم ترین نکته آنکه در هر پست و مقامی که انشالله افراد به کار گرفته می شوند، داشتن تخصص کافی و وافی از دیگر ویژگی هاست.

رحمتی درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم باید به آن بپردازد هم گفت: اولویت ها به سه دسته کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تقسیم می شوند، اهم اولویت های کوتاه مدت عبارتند از انجام اقدامات دقیق و برنامه ریزی شده جهت سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور با هدف برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، انجام اقدامات تخصصی و ویژه در حوزه مبارزه با کرونا و کنترل کامل این بیماری، انجام اقدامات ویژه جهت رساندن  بازار مسکن به ثبات، اشتغالزایی برای جوانان، سامان دادن به اوضاع فضای مجازی و پی‌ریزی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد دولت هوشمند بخشی از اولویت های کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد: اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی، تقسیم عادلانه ثروت و ایستادگی دربرابر حقوق های نجومی ، تقویت تولید و حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات داخلی، پیش برد برنامه هسته ای کشور، نخبه پرور شدن دولت، اثبات ضد فساد بودن دولت در ماه های نخست هم از اولویت های کوتاه مدت دیگر است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار آموزش و پرورش باهدف عدالت آموزشی و نزدیک کردن آن به آموزش و پرورش آرمانی اسلامی، انجام اقداماتی جهت برگرداندن عزت از دست رفته دیپلماتیک کشور، برنامه ریزی دقیق و مفصل جهت انجام سلسله اقدامات انتقام سخت و انجام کامل آن، هماهنگی کامل بین یاران منطقه ای و از بین بردن تمامی عوامل فسادزا در دولت (به طور مثال از بین بردن خلاء های قانونی که منجر به فسادهای متعدد اقتصادی می‌شوند با کمک مجلس) هم از اهم اهداف میان مدت دولت باید باشد.

وی درباره مهمترین اولویت های بلند مدت دولت هم گفت: طرح ریزی و انجام اقداماتی مهم جهت ایجاد تمدن اسلامی، انجام اقداماتی برای تبدیل شدن به کشوری که پیشرو در مرز های عملی جهان است، گسترش مفاهیم و ارزش های اسلامی در سطح جهان، در دست داشتن رسانه های بین المللی به زبان های مختلف برای ترویج مفاهیم اسلامی انقلابی و تبدیل شدن به یکی از  کشورهای اصلی در اقتصاد و قدرت سیاسی هم باید مهمترین اولویت های بلند مدت دولت باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دولت انجمن اسلامی دانشجویان جامعه اسلامی دانشجویان اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فعال دانشجویی تاکید مدیران دولت سیزدهم جنبش دانشجویی از دولت دولت سیزدهم دانشجویان از دولت مهمترین مطالبات نشست گفت مهمترین مطالبه دولت جدید دولت سیزدهم هم در این نشست مشکلات معیشتی انجام اقدامات آموزش و پرورش ترین مطالبات دولت جدید هایی که دولت داشته باشند دانش آموزان بهبود وضعیت ویژگی هایی رئیس جمهور باید به آن حل مشکلات کوتاه مدت اولویت ها مهم ترین ویژگی ها برای رفع برای حل هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی درنشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: تقویت تشکل‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی افزود: راهبُرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و به‌همین علت از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد کمی داشته و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از آنان برای انجام بهتر کارها اعلام و تصریح کرد: در این سال‌ها مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کارها پویاتر پیش رفت.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که سیاست دولت سیزدهم افزایش فعالیت سمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اجرای ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و اضافه کرد: در این طرح تمامی ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های گروهی در زمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، مرثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در نقاط مختلف استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی اشاره و تأکید کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین شاخص رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا کارهای تخصصی در زمینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های مختلف استان برای اجرایی کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901236

دیگر خبرها

  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است