Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،جمعی از فعالان عرصه­ تعلیم و تربیت، در بیانیه‌ای خطاب به حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی رئیس جمهور بیان کردند: عدم تایید گزینه معرفی شده و مجموعه‌ی نقد‌ها و مخالفت‌های کارشناسی که در این مدت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز و مجامع عمومی و تخصصی ابراز گردید، نباید منجر به عدول دولت و شخص جنابعالی از رویکرد تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در حوزه‌ی مدیریت آموزش و پرورش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه در ذیل آمده است:

حضرت حجت الاسلام رئیسی، رئیس محترم جمهور

سلام و عرض احترام

بیانیه‌ی حاضر، از طرف جمعی از فعالین حوزه‌ی تعلیم و تربیت ایران که نام و حوزه‌ی فعالیت ایشان ذیلاً ذکر گردیده است، ناظر به وضعیت فعلی وزارت آموزش و پرورش، تقدیم می‌گردد:

پیش از هر چیز، لازم می‌دانیم از شجاعت، تحول‌خواهی و جوان‌گرایی جنابعالی در معرفی اولین گزینه‌ی پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم تقدیر کنیم. فارغ از عدم تأیید ایشان توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای تصدی امر وزارت و مستقل از اختلاف نظر‌های کارشناسی موجود در مورد کفایت ایشان برای تصدی این مسئولیت، اراده‌ی جنابعالی برای ایجاد تحول در بدنه‌ی فعلی مدیریت آموزش و پرورش شایان تقدیر است. ناظر به این نکته، موارد ذیل از باب مشورت و تشریک مساعی، به عرض می‌رسد:

عدم تأیید گزینه‌ی معرفی شده و مجموعه‌ی نقد‌ها و مخالفت‌های کارشناسی که در این مدت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز و مجامع عمومی و تخصصی ابراز گردید، نباید منجر به عدول دولت و شخص جنابعالی از رویکرد تحول‌خواهی و جوان‌گرایی در حوزه‌ی مدیریت آموزش و پرورش شود. واقعیت این است که برون­ رفت از وضعیت موجود، جز با شجاعت و استقامت بر این رویکرد، ممکن نخواهد بود. حتماً یکی از مهمترین حلقه‌های این تحول‌خواهی، ایجاد یک تغییر جدی و بنیادین در چرخه‌ی مدیریتی فعلی آموزش و پرورش است.

نکته‌ی پیشین، به معنای بی‌توجهی نسبت به تجربیات مدیران کارآمد و پیشکسوتان مجربی که در طول این سال‌ها، مسئولیت بخش‌های مختلف این دستگاه عظیم را برعهده داشته‌اند نیست. حتماً در وزارتخانه‌ی تحول‌گرای آتی باید در تمام سطوح، مسیر شفاف و گشوده‌ای برای تعامل، مشورت و حتی به‌کارگیری این­ قبیل شخصیت‌ها در موقعیت‌های مقتضی وجود داشته باشد.

آموزش و پرورش در وضعیت فعلی، به صورت همزمان از یک طرف درگیر مشکلات مزمن و ریشه‌دار و از طرف دیگر درگیر بحران‌های مقطعی، اما ذو ابعاد و سرنوشت‌ساز است. به شکلی که برای مدیریت و ساماندهی وضعیت موجود و پیگیری مسائل در کوتاه­مدت، میان­مدت و بلندمدت، نیازمند طراحی یک برنامه‌ی منسجم، متشکل از ایده‌های بدیع و نوآورانه‌ای خواهد بود که در گام اول، برون‌رفت از موقعیت بحرانی فعلی را در اولویت قرار دهد. برای طراحی و سپس اجرای چنین برنامه‌ای، نیاز به تشکیل حلقه‌ای از مدیران چابک، خلاق، پرکار و تحول‌خواه داریم که در قالب یک جمع منسجم، سطوح مختلف مدیریت وزارت آموزش و پرورش را سامان بخشند.

در وضعیت فعلی، یکی از فوری‌ترین اقدامات ضروری، ایجاد یک بستر تعاملی برای گفت‌وگوی عمومی و سازنده میان اصحاب تعلیم و تربیت، بخصوص معلمان و بسترسازی برای مشارکت همه‌ی این عزیزان در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است. هرکس مدتی در بدنه‌ی آموزش و پرورش زیست کرده باشد، لزوم ایجاد چنین جریانی از گفتگوی عمومی را در وضعیت فعلی درک می‌کند. فقدان چنین بستر تعاملی، در دوره‌ی کوتاه بررسی صلاحیت گزینه‌ی پیشنهادی پیشین، به وضوح قابل مشاهده بود.

برنامه‌ی ارائه­ شده به مجلس شورای اسلامی برای وزارت آموزش و پرورش، با لحاظ برخی جرح و تعدیل‌های کارشناسانه و طراحی نظام‌مند یک نقشه‌ی راه واقع‌بینانه، در زمان کوتاهی قابل بهینه‌سازی است و می‌توان با افزایش غنای این برنامه از طریق درج برخی اولویت‌های مغفول، لحاظ اولویت­ بندی و زمان­بندی، تقویت ادبیات برنامه‌نویسی، سنجش‌پذیر نمودن مؤلفه‌ها، ذکر منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه و افزودن الگوی عملیاتی ویژه‌ای برای اجرا، آن را به تراز یک برنامه‌ی مطلوب و مورد وفاق نزدیک کرد.

در طول سال‌های اخیر به لطف خدا جریانی با نشاط، فعال و واجد صلاحیت‌های چند بُعدی، در میان جوانان انقلابی فعال در حوزه‌ی تعلیم و تربیت شکل گرفته است که از زمینه‌ی بسیار خوبی برای همگرایی و وفاق جمعی برخوردار هستند. برای معرفی گزینه‌ی جوان و تحول­گرا در این حوزه، باید برای همگرا کردن این جریان، اهتمام ویژه به خرج داد. در این صورت وزیر منتخب، در لایه‌های مختلف مدیریتی و جهت تمرکز بر روی مأموریت‌های فوری و اساسی پیش‌روی خود، مستظهر به یک ظرفیت بسیار مغتنم و کم‌نظیر خواهد بود.

اقناع مجموعه‌ی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ذی­ مدخل در این حوزه، بخصوص نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و دیگر دغدغه‌مندان و صاحب‌نظران مرتبط، منوط به ایجاد یک تعامل هوشمندانه، فعال و پیگیر میان کارگروه‌های ذیل مدیریت جنابعالی برای انتخاب وزیر با هریک از این مخاطبین خواهد بود. استفاده‌ی داهیانه از ظرفیت‌های گوناگون رسانه‌ای نباید در این زمینه مغفول واقع شود.

تشکیل وزارتخانه‌ای جوان، تحول‌گرا، برنامه‌مند و پرکار، به پشتوانه‌ی گستره‌ی وسیع فعالان مؤمن، مسئولیت‌پذیر و خوش‌فکری که اتفاقاً در این سال‌ها در سطوح و حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت در کشور مجرب شده‌اند، تنها مسیری است که می‌توان برای عبور از وضعیت فعلی در آموزش و پرورش به آن امیدوار بود.

از درگاه خداوند متعال توفیق حضرتعالی برای اعتلای جایگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی و ایجاد تحول بنیادین در این حوزه در راستای اهداف گام دوم انقلاب اسلامی را خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی آموزش و پرورش مدیریت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی تعلیم و تربیت وضعیت فعلی تحول خواهی ی مدیریت گزینه ی حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: تا یکشنبه هفته آینده منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برای بررسی در صحن علنی مجلس هستیم. در صورت ارائه نشدن این برنامه، کمیسیون و نمایندگان اقتصادی مجلس برنامه خود را ارائه خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته دومین نشست بررسی مسائل ارزی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید،  عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست، قالیباف با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد. دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد. دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنندرئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد؛ بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم. در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم، مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، بیان کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است؛ بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت؛ دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد. همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود: تشخیص علمی و تصمیم سیاسی؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد؛ اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شدرویکرد اقتصادی و مدیریتی در موضوع ارز اشکال دارد
همه اختیارها را به رئیس بانک مرکزی دادیم، اما ...

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت:  به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه هفته آینده برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و  روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد