Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:25:48 GMT

۵۲ دستگاه ماینر در دزفول کشف شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۷۹۷۶

۵۲ دستگاه ماینر در دزفول کشف شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول، این ماینرهای ۲۰۸ آمپری که مصرف انرژی آنها بیش از ۴۳ کیلوولت بود، در ادامه بازرسی مناطق مشکوک به استفاده از ماینر و استخراج رمز ارز کشف و ضبط شدند.

این میزان مصرف غیرمجاز بنا به اعلام این روابط عمومی، معادل روشن بودن همزمان ۲۷ دستگاه کولر ۳۰ هزار است که رقم مصرفی زیادی به شمار می‌رود؛ این میزان مصرف برق غیرمجاز و تعریف نشده باعث ایجاد نوسان و افت ولتاژ و به تبع آن باعث ایجاد نارضایتی مشترکان مجاز به ویژه در مناطق مسکونی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازرسی مناطق مشکوک به استفاده از ماینر به صورت هفتگی توسط کارگروه جمع آوری ماینرهای غیرمجاز شامل عوامل حراستی، دفترحقوقی و واحد پلیس برق مدیریت توزیع برق دزفول با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان انجام می‌شود.

روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول از مشترکان برق خواست درصورت آگاهی از وجود ماینرهای غیرمجاز، موضوع را از طریق شماره‌های ۱۲۱ و ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها انرژی برق دزفول خوزستان شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق دزفول خوزستان انرژی برق دزفول خوزستان شركت توزيع نيروی برق برق دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینرهایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور