Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمدی روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته دولت با اشاره به جزئیات نتایج مطالعات صورت گرفته در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای برآورد منابع نفتی در مخازن موجود این شرکت بیان داشت: نتایج مطالعات ۲ سال گذشته کارشناسان این شرکت نشان می‌دهد که حجم نفت درجای موجود در ۶ میدان- مخزن رامشیر آسماری، کوپال آسماری، کوپال بنگستان، منصوری بنگستان، نرگسی آسماری- جهرم و قلعه نار آسماری ۹ میلیارد بشکه بیشتر از برآوردهای قبلی است که این به معنای افزوده شدن یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون بشکه به حجم ذخایر قابل تولید این شرکت با احتساب ضریب بازیافت مخازن یادشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: بر اساس قیمت موجود هر بشکه نفت به ارزش تقریبی۷۰ دلار، درآمد حاصل از فروش این حجم نفت از مخازن هیدروکربنی، افزون بر ۱۱۵ میلیارد دلار برآورد می شود که البته در طول سالهای بهره‌برداری قابل استحصال خواهد بود.

وی یادآورشد: حجم اضافه شده به ذخایر درجای مخازن هیدروکربنی در اختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بدون محاسبه و پیش بینی اکتشاف میدانهای جدید نفتی است و از طریق شناسایی لایحه‌های نفتی و مطالعات و محاسبات فنی بر روی اطلاعات کسب شده از مخازن هیدروکربنی موجود شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه تمامی منابع نفتی در مخازن قابل برداشت نیست گفت: به واسطه فناوری های دردسترس، ضریب بازیافت در گستره فعالیت این شرکت به طور متوسط حدود ۲۸ درصد است، اما با تکنولوژیهای روز و انجام اقدامات EOR این میزان قابلیت افزایش خواهد داشت.

وی بیان داشت: باید توجه داشت که علاوه بر بحث تکنولوژی، میزان استخراج نفت از مخازن به ویژگیهای طبیعی هر مخزن نیز بستگی دارد.

شرکت ملی  مناطق نفت خیز جنوب به عنوان بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران با ۴۵ میدان نفتی در گسترهای افزون بر ٧٠ هزار کیلومتر مربع در محدوده ۵ استان جنوب و جنوب غرب کشور، حدود ۸۰ درصد نفت خام و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند. در این قلمرو وسیع نفتی میدانهای بزرگی همچون اهواز، گچساران، مارون، آغاجاری، کرنج و پارسی و بی‌بی حکیمه قرار دارند.

برچسب‌ها هفته دولت شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب خوزستان شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خوزستان هفته دولت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خوزستان شرکت ملی نفت ایران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر