Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:46:40 GMT

سالروز حرکت اسرای کربلا به سوی شام

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۴۸۵

سالروز حرکت اسرای کربلا به سوی شام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،روز نوزدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری، اهل بیت علیه السلام از کوفه به سوی شام حرکت کردند در این روز یزید دستور داده بود تا شهر شام را آذین بندی کنند و تمام مردم اعم از کودکان و جوانان و بزرگان برای شادی و سرور از خانه بیرون آمده بودند.

تا اینکه اسرای کربلا، امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) و سر مطهر امام حسین (ع) که بر سر نیزه بود، وارد شام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم به طبل زنی و شادی و پایکوبی مشغول بودند و این حاصل تلاش‌های معاویه بود که نزدیک به ۳۰ سال در شام حکومت می‌کرد.

اسیران کربلا را از جای جای شهر عبور دادند، قصر یزید در انتظار ورود اسرا بود و یزید برای اینکه پیروزی اش را به همه نشان دهد اجازه داد تا همه وارد قصرش بشوند.

امام سجاد (ع) در مجلسی که یزید ترتیب داده بود، روبروی یزید قرار گرفتند و شعری خواندند تا بیزاری و نفرت خود را نسبت به او نشان دهند؛ و سپس خطبه‌ای خواندند که دل هارا لرزاند.

سر مطهر امام حسین (ع) را در تشت طلا گذاشتند و نزد یزید آوردند، یزید می‌خندید و با چوب به لب‌های مبارک امام میزد و آرزو کرد که‌ ای کاش کشته شدگان جنگ بدر زنده بودند و و انتقام او را می‌دیدند.

در این زمان که جنگ بین دین و کفر میان امام حسین (ع) و یزید آشکار شد، حضرت زینب (س) به کمک آیاتی از قرآن سخنان خود را آغاز کرد.

حضرت زینب (س) در برابر یزید ایستاد و آیاتی از قرآن را قرائت کرد: سرانجام بدکاران آن شد که آیات الهی را تکذیب و مسخره کردند.
در ادامه: کافران مپدارند که اگر به آن‌ها مهلت می‌دهیم، برایشان خوب است، بلکه به گناهانشان افزوده می‌شود، و برای آنان عذاب خوارکننده‌ای خواهد بود.

حضرت زینب (س) در ادامه، چنان سخنرانی در برابر یزید کردند که بی اعتقادی او را به به دین اثبات کردند و کفر پنهان بنی امیه را آشکار کردند، و با صحبت‌های که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) داشتند، جشن آن‌ها را به عزا تبدیل کردند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسرای کربلا ماه محرم حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)