Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:11:07 GMT

مقایسه رانا پلاس با سورن پلاس + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۸۹۴۰

مقایسه رانا پلاس با سورن پلاس + مشخصات فنی

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رانا پلاس با سورن پلاس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رانا پلاس:

رانا پلاس، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنسول میانی ، شیشه‌های برقی ، آینه با تنظیم برقی ، دسته دنده جدید ، چراغ‌ها با گرافیک جدید ، صندلی‌های جدید ، قالپاق با طرح جدید ، غربیلک فرمان با آرم کرومی ، عایق صداگیر کاپوت ، دسته راهنما و برف پاک کن جدید ، زه‌های همرنگ بدنه اشاره کرد.

معرفی سورن پلاس:

سورن پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۵۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۹ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده دستی پنج سرعته استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز ، هشداردهنده موانع عقب ، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) ، قفل مرکزی با ریموت کنترل ، کمربند‌های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع،کروزکنترل، کامپیوتر سفر،تریم چرمی اشاره کرد.

  

خودرو رانا پلاس سورن پلاس کشور سازنده ایران ایران سال (طراحی) 1399 1398 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1587سی سی 1650سی سی حداکثر قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 159 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه جعبه دنده 6 سرعته دستی دستي پنج سرعته شتاب 0 تا 100 12 ثانیه 12 ثانیه حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت وزن 1109 کیلوگرم 1257 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4292 طول ، 1684 عرض ، 1453 ارتفاع 4534 طول ، 1720 عرض ، 1460 ارتفاع فاصله بین دو محور 2445 میلیمتر 2671 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 50 لیتر 66 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 4 ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای و مجهز به ABS و EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین راننده و سرنشین جلو سیستم صوتی سیستم صوتی با چهاربلندگو به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان و توئیتر سيستم صوتي MP3 ، بلندگوي جلو و عقب ، آنتن اكتيو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار سورن پلاس رانا پلاس آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ

خودرو خودرو کی ام سی (KMC T9) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه بین المللی خودرو پکن مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده و میزبان طیف وسیعی از خودرو سازان مطرح جهان است. کمپانی جک که از مهمترین و بزرگترین خودروسازان چین محسوب می شود نیز در نمایشگاه خودرو پکن حضور دارد.برند جک یک شرکت خودروسازی چینی است که در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۹ میلادی در استان آن هوئی تأسیس شد. در سال ۱۳۹۱ شرکت کرمان موتور واردات و مونتاژ محصولات JAC را بر عهده گرفت و خودروهای کراس اوور و سدان را مونتاژ و وارد کرد.

خودرو پیکاپ چیست؟

پیکاپ را می‌توان نوعی وسیله نقلیه موتوری سبک مانند وانت یا ماشین‌های سواری با کابین محصور در جلو و محفظه باری تعبیه شده در انتهای آن تعریف کرد. این نوع خودروها در دسته‌بندی بین وسیله نقلیه باری و SUV قرار می‌گیرد. پیکاپ‌ها معمولاً به دو صورت تک‌کابین با دو درب و یک ردیف صندلی و دو کابین با چهار درب و تعبیه صندلی برای سرنشینان عقب تقسیم می‌شوند.

بررسی جک T9 پیکاپ

کمپانی جک از اواسط ۲۰۱۰ تولیدات خودروهای تجاری سبک را آغاز کرد. محصولات برند جک با حروف اختصاری J برای سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها و S برای کراس‌اوورها، T برای پیکاپ‌ها شناخته میشوند. نخستین محصول این برند چینی در حوزه خودروهای تجاری، پیکاپ جک T6 بود که یک خودرو تجاری کوچک به حساب می‌آید. پس از مدتی جک محصولی جدید و بزرگتر را روانه بازار کرد و آن را جک T8 نامید. این خودرو مورد توجه کرمان موتور قرار گرفت و با نام KMC T8 به بازار ایران عرضه شد. پس از آن خودرو جک T9 تولید و با لقب هانتر یا شکارچی شناخته شد. جک T9 در سال ۲۰۲۲ میلادی برای نخستین بار معرفی شد و از سال ۲۰۲۳ در بازار چین عرضه شده است.

مشخصات فنی جک T9 پیکاپ (KMC T9)

KMC T9 نسخه ارتقا یافته و به روز شده کی ام سی T8 به حساب می‌آید و در برخی بازارها هم با نام هانتر شناخته می شود.

پیکاپ KMC T9 به دلیل بهره مندی از موتور قدرتمند ۲ لیتری توربوشارژ به همراه سامانه GDI ( پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر) می تواند ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. فناوری های به کار رفته در موتور KMC T9 در بخش های خنک کاری و روغن کاری از جمله پیشرفته ترین ها در نوع خود است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک KMC T9 توسط کمپانی معتبر DAE ساخته شده که تامین کننده گیربکس بسیاری از خودروسازان معتبر جهان است. این گیربکس دارای ۳ حالت رانندگی 2H( دیفرانسیل عقب)، 4H (چهار چرخ سبک) و 4L (چهارچرخ سنگین) است. قابلیت انتخاب ۴ حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت، نرمال و برفی بسته به شرایط مورد نیاز رانندگی این خودرو به قفل دیفرانسیل در محور عقب مجهز است که باعث افزایش قابلیت های حرکت در مسیرهای ناهموار می گردد.

مشخصات فنی KMC T9

نام خودرو

KMC T9

کشور سازنده

چین

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۹۹۸ سی سی

تنفس موتور

توربوشارژ

انتقال نیرو

دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت

۲۲۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۳۹۰ نیوتن متر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۸ سرعته خودکار

سیستم ترمز جلو و عقب

دیسکی

سیستم تعلیق جلو

مستقل از نوع جناغی با فنر مارپیچ

سیستم تعلیق عقب

غیر مستقل از نوع فنر تخت

دیفرانسیل

دو دیفرانسیل همراه با قفل دیفرانسیل

ابعاد و ویژگی‌های KMC T9
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۹۷۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۵۳۳۰ طول - ۱۹۶۵ عرض - ۱۸۸۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۳۱۱۰ میلیمتر
حداقل فاصله از سطح زمین ۲۰۹ میلیمتر
رینگ ۱۸ اینچ آلومنیومی
حجم مخزن سوخت ۷۴ لیتر
حداکثر قابلیت شیب پیمایی ۳۰ درجه
زاویه تقرب ۲۷ درجه
زاویه ترک ۲۳ درجه
کابین دو کابینه
تعداد سر نشین ۵ نفر
استاندارد آلایندگی یورور ۵
امکانات و تجهیزات KMC T9

KMC T9 نسخه‌ای بزرگتر و مجهزتر از KMC T8 به حساب می‌آید.KMC T9 از امکانات رفاهی چون:

سانروف کنسول میانی مجهز به Cool Box آینه های جانبی تاشونده برقی تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو گرمکن صندلی های ردیف جلو تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه های تهویه مطبوع مختص سرنشیان عقب شارژر وایرلس آینه میانی الکتروکرومیک

در بخش امکانات ایمنی این خودرو به:

۶ ایربگ سنسورهای پارک جلو دوربین ۳۶۰ درجه ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد فرمان برقی

قیمت KMC T9 (جک هانتر)

قیمت کی‌ام‌سی T9 حدود ۱ میلیاردو ۹۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کد خبر 749229

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)