Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در استان فارس و شیراز نشان‌دهنده کاهش نسبی است.

عبدالرضا قاسمپور بعد از ظهر شنبه ۶ شهریور در نشست مجاری با خبرنگاران بیان کرد: ممنوعیت تردد سراسری بین استانی تا ساعت ٢٤ دیشب ادامه داشت و اگرچه منع تردد نداریم اما در عین حال ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با تاکید براینکه ممنوعیت و محدودیت تردد تمام نشده بلکه شکل آن تغییر یافته است، از شهروندان درخواست کرد که نسبت به رعایت این محدودیت‌ها، مانند روزهای گذشته همراهی لازم و مناسب را داشته باشند.

قاسمپور با اشاره به اعلام اخباری مبنی بر مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری قارچ سیاه و گونه جدید کرونا موسوم به لامبدا، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش رسمی از ابتلا به قارچ سیاه یا موردی از لامبدا، نداشته‌ایم. اما باید همه پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص وضعیت واکسیناسیون هم گفت: یک میلیون و ٤٨٩ هزار و ٥٣٦ دوز واکسن نوبت اول و دوم در استان تزریق شده که ٩٧٤ هزار و ٢٧٤ دوز آن مربوط به نوبت اول است.

به گفته قاسمپور با بیان اینکه هم‌اینک دو واکسن برکت و سینوفارم، در مراکز واکسیناسیون فارس، به مراجعان تزریق می‌شود، گفت: در واردات دوز دوم اسپوتنیک مدتی است که وقفه ایجاد شده که در صورت تداوم این روند، واکسن جایگزین آن اعلام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه درصد مثبت شدن تست‌ها در استان به ٣٢ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش درصد بهبود یافتگان از بیماری کرونا در فارس هستیم به گونه‌ای که برابر آخرین آمار، 95 درصد مبتلایان، بهبود یافته‌اند.

قاسمپور با بیان اینکه در حال حاضر ۴ هزار و ٧٧٩ بیمار در بیمارستان‌های فارس به صورت دائم و موقت بستری هستند، ظرفیت اشغال تخت‌های عادی را ٩٧ درصد و تخت‌های عادی را ٩١ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۲۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در حالت اینتوبه قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کرونا در ایران واکسن کرونا کروناویروس بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی