Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قم بابیان اینکه قم از نظر شیوع کرونا در حال تثبیت است، گفت: امیدواریم در ۲ هفته آینده سیر نزولی شروع شود و موج پنجم مهار شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم‌، بهرام سرمست ظهر امروز در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای مدیریت و کنترل کرونا اظهار داشت: درزمینهٔ واکسیناسیون اقدام‌های خوبی را به عمل آوردیم و توسعه مراکز تزریق واکسن را در دستور کارداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه سن واکسیناسیون را نسبت به میانگین کشوری 10 سال جوان‌تر کردیم، افزود: در حال حاضر متولدان سال 60 و ماقبل آن در استان واکسینه می‌شوند ولی درصدد هستیم، سن تزریق واکسن را کاهش دهیم.

استاندار قم بیان کرد: شرط بازگشایی مدارس درسال تحصیلی جدید انجام واکسیناسیون همه افراد مرتبط بادانش آموزان اعم از والدین، رانندگان سرویس مدارس و کادر اداری است.

روزهای بحرانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛ سیر صعودی قربانیان ادامه داردجانشین فرمانده‌کل سپاه: برای اجرای طرح واکسیناسیون ‌با قدرت وارد عمل شدیم/ اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی شیوع کرونا را کاهش داد6 شهرستان در استان گلستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

سرمست عنوان کرد: علی‌رغم ‌پایان طرح 2 هفته‌ای ممنوعیت تردد بین استانی از ساعت 24 شب گذشته ولی در شهرهایی که قرمز و نارنجی هستند اِعمال جریمه و قانون منع تردد جود دارد.

وی ادامه داد: استان‌های کشور ازنظر کرونا به سه دسته تقسیم می‌شوند، برخی از استان‌ها هنوز به‌پیک نرسیدند و در حال خیز هستند، شرایط یک سری نیز تثبیت‌شده و تعدادی از استان‌ها هم سیر نزولی را آغاز کردند.

استاندار قم تصریح کرد: قم ازنظر شیوع کرونا در حال تثبیت است و امیدواریم طی دو هفته آینده سیر نزولی شروع شود و بتوانیم موج پنجم را مهار کنیم.

سرمست گفت: ازنظر گسترش مراکز درمانی و مدیریت تخت‌های بیمارستانی نیز اقدام‌هایی صورت گرفته که این اقدام‌ها با استقرار بیمارستان تنفسی سیار توسط ارتش در محوطه بیمارستان شهید بهشتی تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بیمارستان‌ها کمال دقت و مراقبت را داشته باشند که هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند و به‌موقع پذیرش شوند تا بتوانیم، آمار فوتی‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/452/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است