Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:56:26 GMT

حاشیه نشینی 44 درصد شهروندان زاهدانی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۳۹۹۷۹

حاشیه نشینی 44 درصد شهروندان زاهدانی

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار زاهدان با بیان اینکه یکی از زخم های بد بر پیکره زاهدان حاشیه نشینی است، افزود: ۴۴ درصد جمعیت این شهر حاشیه نشین هستند که در این زمینه رتبه دوم حاشیه نشینی کشور را داریم.

به گزارش ایسنا ابوذر مهدی  نخعی درجمع خبرنگاران بیان کرد: نرخ رشد شهری زاهدان و کرج بیشترین نرخ رشد شهری است که این امر نیز ساماندهی شد و در مدت هفت ماه ۳۰ گروه از تمامی وزرا، معاونین و روسای نهادها که در سطح ملی اثرگذار بودند به زاهدان آمده و از حاشیه شهر بازدید کردند که خروجی این رفت و آمدها باعث تصویب مصوبه ای در هیات دولت شد و ۱۰۵۰ میلیارد تومان پول پایه این اقدامات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه نشینی شهرسازی و خانه ها باید اصلاح می شد که اغلب خانه ها ساخته و حدود ۱۰ هزار خانه مسکونی نوسازی شد و کسانیکه سند نداشتند صاحب سند شده و زمین و پروانه کار نیز برای مردم رایگان شد و برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت که هم اینک تسهیلات قرض الحسنه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و کمک بلاعوض نیز به زودی به ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.

نخعی گفت: هم اینک برای حدود ۲۰۰۰ واحد سند صادر شده و بقیه نیز در حال انجام است.

وی افزود: باید دستاوردهای ملی برای ساماندهی حاشیه نشینی در زاهدان و چابهار بکار گرفته شود.

فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه در زمینه شهرسازی زاهدان نیز اتفاقات خوبی صورت گرفت، گفت: کل معابر این شهر ۱۳ و نیم میلیون متر مربع می باشد که تاکنون چهار و نیم میلیون متر مکعب آن آسفالت شده است.

وی همچنین در خصوص پروژه های هفته دولت نیز گفت: به مناسبت هفته دولت ۵۱ پروژه عمرانی در حوزه های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان در این شهرستان بهره برداری شد.

وی بیان کرد: ۲۶۹ پروژه نیمه تمام در زاهدان وجود دارد که امیدواریم هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

وی گفت: در سه سال اخیر با توجهات ملی که نسبت به شهر زاهدان صورت گرفت خوشبختانه شاهد اتفاقات کم سابقه ای در حوزه عمرانی این شهر بودیم البته این شهر همچنان در خیلی از شاخص های توسعه از متوسط کشوری پایین تر است.

فرماندار زاهدان افزود: این شهر به عنوان تنها مرکز استان در کشور گازکشی شهری نداشت که پس از حادثه مدرسه اسوه حسنه این مهم به جد پیگیری شد و پروژه ای که قرار بود در مدت ۲۰ سال به سرانجام برسد با کمک سه استان معین خراسان رضوی، همدان و سمنان به سرعت بعد از حدود ۲ و نیم سال در حال اتمام است.

وی بیان کرد: از ۸۰۰۰ میلیارد تومان منابعی که برای گازکشی شهری در ایران تعریف شده بود ۶۰۰۰ میلیارد تومان آن به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که این امر در کشور بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: مقرر شده بود با برنامه ریزی های صورت گرفته گازرسانی در زاهدان به مدت ۲ سال انجام شود که متاسفانه به دلیل کرونا این امر با وقفه مواجه شد و هم اینک ۹۷ درصد شهر زاهدان گازدار شده و ۶۵ هزار انشعاب خانگی نیز نصب شده و در برخی محله ها مردم برای دریافت علمک مراجعه نکردند.

نخعی گفت: در این مدت حجم بسیار زیاد کپسول گاز از روی دوش مردم برداشته شد و در بحث گازکشی در زاهدان صاحب رکورد شدیم.

وی گفت: همچنین بی سابقه ترین جمع آوری معتادین متجاهر در زاهدان در حال انجام است و عموما متکدیان نیز جزو معتادین متجاهر محسوب می شوند و در زاهدان تنها یک کمپ ماده ۱۶ فعال بود که ظرفیت این مراکز بالا رفته و اولین گرمخانه زاهدان با ظرفیت ۳۵۰ نفر ساخته شده است.

نخعی افزود: تاکنون مشکل ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در زاهدان برطرف شده و به چرخه تولید بازگشتند و تعدادی پروژه عمرانی نیز در جهت پیشبرد شهر در حال انجام است.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان کلکسیون معادن است که اگر از این ظرفیت بدرستی استفاده شود حرکت عظیمی صورت خواهد گرفت.

فرماندار زاهدان ادامه داد: صدور پروانه های اکتشاف در حوزه معادن افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: اولین شهری بودیم که به دلیل داشتن مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و امکان انتقال ویروس کرونا از ووهان چین به این استان ورود کردیم و همین امر باعث شد برای اولین بار در کشور اولین ضد عفونی معابر عمومی، غسالخانه ویژه کرونایی ها، ایجاد کمپ های اضطراری و تعطیلی بازار اتفاق افتد.

نخعی افزود: ۳۰ درصد امکانات درمانی زاهدان نسبت به شاخص کشوری کم است اما با این وجود متاسفانه پایین ترین میزان رعایت پروتکل ها را داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان فرماندار زاهدان میلیون تومان حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری