Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر که ظهر امروز در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم روند رو به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، میزان رسیدگی به پرونده‌ها در طی سال ۹۹ بیش از ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستایشی با تاکید بر داشتن اخلاق خوش و خلق نیکو در رفتار با مردم و توجه داشتن به حق الناس، افزود: رمز ماندگاری، بقاء و پاسخگویی صحیح، بهینه و موثر با زبان لیّن و خلق خوش به مطالبات مردمی است و مطمئن باشید اگر این مطلب مهم در کار مورد توجه قرار گیرد، قطعا خروجی آن در حوزه مشارکت و حضور حداکثری مردم محکوم به موفقیت است.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به اهداف عالی نیازبه همدلی، هم افزایی و پشتیبانی مجدانه آحاد جامعه داریم، هر جا به ظرفیت‌های مردمی متمسّک شویم موفق هستیم، اگر در حوزه انتخابات صفوف فشرده و حضور حداکثری مردم باشد، قطعاً در معادلات بین‌المللی با قدرت اظهار نظر میکنیم و حضور داریم، باید توجه ویژه به مردم داشته باشیم، مردم نباید نسبت به عملکرد دستگاه قضایی دغدغه داشته باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به قضات و مقامات قضایی حاضر در این مراسم تاکید کرد: اگر می خواهید شرمنده امام حسین(ع) نشوید، کارتان را میزان کنید اگر می‌خواهید محکم و استوار باشید آرای خود را محکم و متقن صادر کنید، با کار و همت جهادی می توان به این مهم دست یافت.

وی بهترین آرای خروجی از پرونده‌های قضایی را حکم صلح و سازش برای طرفین برشمرد و گفت: رمز موفقیت دستگاه قضایی استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تقویت شوراهای حل اختلاف است که در شهرستان اسلامشهر به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، باید تا جایی که امکان وجود دارد در محکومیت ها کار به زندان کشیده نشود.

این مقام مسئول کاهش جمعیت کیفری را یکی از مهمترین مطالبات ریاست جدید قوه قضاییه اعلام کرد و افزود: این میزان ورودی پرونده ها به محاکم قضایی قطعاً زیبنده نظام نیست، با توجه به افزایش ۱۸ درصدی ورودی پرونده های قضایی، رشد رسیدگی به پرونده ها در سال ۹۹ در استان تهران بیش از ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

وی آسیب شناسی در علل افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان تهران را یکی از مهمترین مطالبات دادگستری این استان اعلام و تصریح کرد: باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و قاطع به سمت و سوی کاهش ورودی پرونده های قضایی در سطح شهرستان های استان حرکت کنیم که خوشبختانه در اسلامشهر این بستر فراهم شده است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با قدردانی از اقدامات انجام شده در شهرستان اسلامشهر در حوزه کاهش پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: در شهرستان اسلامشهر با توجه به استعدادها و پتانسیل های بالقوه ای که در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و تولیدی وجود دارد، باید با تدابیری اتخاذ شده و با همکاری و همیاری و نزدیکی قلوب همه مسئولین منطقه، مردم گرفتاری در حوزه های گوناگون از جمله آب و برق نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس در این آیین طی حکمی از سوی ریاست عالیه قوه قضاییه، حجت الاسلام محمدرضا عباسی به ریاست حوزه قضایی شهرستان اسلامشهر منصوب و از تلاش‌های رضا کمیلی مقدم ریاست سابق این حوزه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

قابل ذکر است که رضا کمیلی مقدم که بیش از هفت سال سکان مدیریت و هدایت دستگاه قضایی شهرستان اسلامشهر را برعهده داشت، با حکم ریاست قوه قضاییه هفته گذشته به سمت ریاست دادگستری شهرستان شهریار منصوب و مشغول به کار شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان اسلامشهر پرونده های قضایی ورودی پرونده ها دستگاه قضایی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸

علی صالحی، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضایی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری، به تعدادی از نیرو‌های دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان