Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:06:59 GMT

کرونای لامبدا و قارچ سیاه در فارس نیست

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۰۴۰۵

کرونای لامبدا و قارچ سیاه در فارس نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار‌های کرونا در فارس کم کم در حال کاهش است، اظهار کرد: ممنوعیت تردد سراسری بین استانی تا ساعت ۲۴ دیشب بود، اما شیوه اجرای طرح ممنوعیت تردد تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص تغییر اجرای طرح تردد، افزود: منع تردد نداریم، اما در عین حال ورود و خروج به شهر‌های وضعیت قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

قاسم‌پور ادامه داد: برای ورود و خروج خودرو‌های شخصی متخلف از شهر‌های با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصریح کرد: موردی از کرونای لامبدا و قارچ سیاه در استان فارس مشاهده نشده است.

او درخصوص وضعیت واکسیناسیون در استان فارس، بیان کرد: از زمان اجرای واکسیناسیون تا امروز میزان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۳۶ دوز اول و دوم واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۹۷۴ هزار و ۲۷۴ عدد دوز اول و ۵۱۵ هزار و ۲۶۲ هم دوز دوم بوده است.

قاسم‌پور اضافه کرد: در حال حاضر واکس‌های سینوفارم و برکت تزریق می‌شود و واکسن اسپونتیک نوع ۲ در کشورمان وقفه افتاده است و اصلا در کشور موجود نیست که برای رفع این مشکل یا محموله این واکسن وارد می‌شود و یا جایگزینی برای آن قرار داده می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: سن تزریق در استان به علت کمبود واکسن بالا است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در فارس ۳۲ درصد است و آمار تجمعی از ابتدای شیوع تاکنون ۳۰ درصد است، تصریح کرد: درصد بهبودی هم نسبت به گذشته یک درصد بهتر شده است یعنی قبلاً ۹۴ درصد بوده و اکنون ۹۵ درصد شده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه کل بیماران بستری کرونا در سراسر استان را حدود ۴ هزار و ۷۷۹ بیمار است، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بستری دائم و یک هزار و ۹۲۹ بستری موقت داریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا کرد: ظرفیت تخت‌های عادی بیمارستان‌های استان ۲ هزار و ۶۹۹ تخت است و بیمار موجود ۲ هزار و ۴۱۵ بیمار یعنی ۹۷ درصد ضریب اشغال تخت‌های عادی است.

او ادامه داد: ظرفیت تخت‌های بستری ویژه ۴۷۸ مورد است که ۴۳۵ تخت اشغال است یعنی ضریب اشغال این تخت‌ها هم در سطح استان ۹۱ درصد است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای لامبدا قارچ سیاه بیماری کرونا قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس