Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@14:25:41 GMT

خواص شگفت انگیز زینک را بدانیم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۰۶۶۰

خواص شگفت انگیز زینک را بدانیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، زینک به عنوان یک ماده معدنی شناخته می‌شود که نقش بسیار زیادی در بدن ما دارد و به خوبی می‌تواند عملکرد‌های بدنی ما را تنظیم و کنترل کند. با توجه به اینکه زینک برای بدن ما انسان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، توصیه می‌شود که از آن استفاده شود چرا که در صورت کمبود آن در بدن ممکن است به سیستم ایمنی بدن ما آسیب وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرص‌های زینک سرشار از زینک سولفات، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۶، ویتامین B۱۲، ویتامین C و کلسیم دی است.

 کمبود زینک در بدن می‌تواند علائمی، چون ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن و بیماری‌های پی در پی، دیر خوب شدن زخم ها، جوش، آکنه و آلرژی‌ها و حساسیت‌های پوستی، ریزش مو و نازک شدن مو، ضعف شدید و کمبود انرژی، لکه‌های سفید در ناخن و کاهش رشد کودکان و نوجوانان را در پی داشته باشد.

بیشترین تاثیری که قرص زینک در بدن ما دارد، این است که می‌تواند عملکرد ایمنی بدن ما را به خوبی تنظیم کند و آن را بالا ببرد. زینکی که ما مصرف می‌کنیم، تاثیر زیادی روی آنزیم‌های بدن دارد و می‌تواند روی بینایی ما تاثیر گذار باشد.

اما برای اینکه مصرف این قرص تاثیر بیشتری بر روی سلامتی داشته باشد، زمان مصرف آن بسیار حائز اهمیت است، بنابراین بهترین زمان مصرف قرص‌های زینک به همراه وعده غذایی است.

بهتر است بدانید که به هیچ وجه نمی‌توانید قرص زینک را به همراه مواد لبنی مانند شیر، دوغ و… مصرف کنید؛ به دلیل اینکه کلسیم مانع جذب روی در بدن می‌شود. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم کافئین است که این مورد هم نباید بعد از یک ساعت بعد از مصرف زینک و یک ساعت قبل از مصرف زینک، استفاده شود.

علائم کمبود زینک

به دلیل کاربرد‌های فراوانی که زینک در بدن دارد به محض کمبود آن علائمی ایجاد می‌شوند که عبارتند از:

- ریزش مو

- کاهش وزن

-تاخیر در ترمیم زخم‌ها

-عفونت مزمن

- پوستی خشن و دارای جوش

- کاهش اشتها

- افسردگی و ناراحتی روحی

چه غذا‌هایی دارای زینک بیشتری است؟

غذا‌های حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و صدف و منابع گیاهی شامل حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، سویا)، تخمه کدو، آجیل‌ها و غلات نیز سرشار از زینک بوده که برای افراد گیاه خوار مناسب هستند.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۵) سینوفارم مصرف شده در ایران، پلتفرم اصلی است داروی جایگزین برای مبتلایان قارچ سیاه اعلام شد خطر چهار رقمی شدن مرگ‌های کرونایی حقایق ترسناک درباره کرونای جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زینک بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطریکلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مزرعه پرورش ۱۰۰ هزار مار کبرا در ویتنام؛ نحوه آماده سازی مار‌ها برای فروش (فیلم)

دیگر خبرها

  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)