Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:25:14 GMT

تلاش دادگستری برای غلبه بر حاشیه نشینی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۰۶۸۷

تلاش دادگستری برای غلبه بر حاشیه نشینی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز ۶ شهریور ماه در دیدارِ اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته دولت به مدل جابجایی دولت‌ها در کشور‌های مختلف اشاره داشت و گفت: نمونه جابجایی دولت‌های ما به الگوی اخلاقی اسلامی مبدل شده است.

او ادامه داد: جابجایی دولت اخیر را آرام‌تر و اخلاقی‌تر دیدیم و دلیل آن مواجهه خوب رئیس جمهور سابق  در پیروزی آیت‌الله رئیسی از یک سو و رفتار و اخلاق خاص آیت‌الله رئیسی در روحیه مردمی و غیرتشریفاتی و صمیمی ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با بیان اینکه در نظام‌های اداری مجموع قدرت حاکمیت حاصل قدرت‌های نهاد‌های عمومی است اظهار داشت: هم‌افزایی نهاد‌های قدرت در یک راستا امور کشور را به صورت تصاعدی پیش می‌برد و اگر این هم‌افزایی در سطح ملی و ذیل اصولی مانند فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی باشد امور کشور تصاعدی‌تر پیش می‌رود.

زینی‌وند از همراهی، هماهنگی و حمایت‌های دستگاه قضا در استان و شورای تامین قدردانی کرد و افزود: طی مدت حضورم در کرمان هیچ موضوع بسته‌ای ندیدم.

او اضافه کرد: در حوزه‌هایی از جمله حاشیه‌نشینی که به ظاهر کار دستگاه قضایی نیست، اما این دستگاه میدان‌دار شد و اقدامات موثری به عنوان پایلوت در محله صنعتی در حال انجام است که می‌توانیم با آن بر حاشیه‌نشینی کرمان غلبه پیدا کنیم.

استاندار کرمان گفت: بسیاری از مسائل استان بدون حضور و پشتیبانی دستگاه قضایی ضمانت اجرایی ندارند.

زینی‌وند اظهار داشت: با پیگیری‌ها و گوشزد‌های اداره کل بازرسی دو پروژه ساختمان اداری مهم در استان از جمله ساختمان جدید استانداری که نیمه کاره رها شده بودند، را دنبال کرده که به نتیجه برسند.

 ولایتمداری و منافع ملی، محور مشترک کار سه قوه است

 یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار، وحدت، تعامل، همکاری و هماهنگی هر چه بهتر و بیشتر میان قوای سه‌گانه نظام جمهوری اسلامی را در پیشرفت امور و حل مشکلات کشور اثرگذار دانست.

او همچنین محور این همدلی و همراهی را ولایتمداری و منافع ملی عنوان کرد و افزود: همه لایه‌های سه قوه باید در محور فرمایشات رهبری و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع عموم حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان همواره تلاش بر این همراهی و تعامل میان ارکان مختلف وجود داشته و این مهم در دوره کنونی عینیت پیدا کرد و شاهد تعامل نمایندگان مجلس، استانداری و مدیران دستگاه قضایی بودیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، مقابله با فساد و انسداد روزنه‌های فساد را حاصل همکاری کادر اجرایی با نهاد‌های نظارتی و قضایی برشمرد.

او همچنین از حمایت‌های قضایی در حوزه اقتصادی و در راستای رونق تولید نام برد و گفت: پارسال در استان کرمان ۱۷۳ پرونده حمایت قضایی از بنگاه‌های اقتصادی برای رونق تولید شکل گرفت و امسال نیز ۷۶ پرونده در این راستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان دادگستری کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری