Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به تصویب و ابلاغ طرح ملی آمادگی و مقابله با آلودگی‌های نفتی و مواد خطرناک و سمی در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی انتظار است کمیته آن در این استان به زودی تشکیل شود.

او افزود: با توجه به آلودگی‌های نفتی متعدد و گسترده در خلیج فارس، تصویب طرح یاد شده می‌تواند نویدبخش سرعت‌بخشی در مقابله و مهار آلودگی‌ها در سطح دریا و پیشگیری از آلودگی‌ها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در سال‌های اخیر، آلودگی‌های نفتی متعددی در خلیج فارس رخ داده است که ورود آلاینده‌های نفتی به اکوسیستم دریایی موجب خسارات فراوانی به تنوع زیستی موجود شده است.

قلی‌نژاد عنوان کرد: تصویب طرح ملی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی و مواد خطرناک و سمی در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی، برای هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در هنگام وقوع حوادث و آلودگی‌های محیط زیست بسیار ارزشمند و موثر است.

او گفت: خلیج فارس و دریا یک اکوسیستم پویا و زنده است که تنوع زیستی ارزشمندی دارد و ورود آلاینده‌های محیط زیست موجب خسارت فراوان به موجودات زنده دریایی و آلودگی اکوسیستم دریایی و در نهایت خسارت و آسیب به تنوع زیستی دریا می‌شود.

بیشتر بخوانید

عملیات پاکسازی خلیج فارس از آلودگی‌های نفتی در حال انجام است آب‌های جزیره خارگ باز هم به نفت آلوده شد جمع آوری آلودگی نفتی تاربال در سواحل بوشهر+فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با این شرایط دستگاه‌های اجرایی مسئول باید براساس طرح ملی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی و مواد خطرناک و سمی در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی اقدام‌های فوری خود را هنگام وقوع آلودگی انجام دهند و برای پیشگیری نیز اقدام‌های موردنیاز با اولویت انجام پذیرد.

قلی‌نژاد ادامه داد: به دلیل وقوع آلودگی‌های متعدد و گسترده در سال‌های اخیر حوزه دریایی و تردد کشتی‌ها با مواد خطرناک و شیمیایی در سواحل استان بوشهر، ضرورت دارد کارگروه استانی مقابله و همکاری در برابر آلودگی‌های نفتی و مواد خطرناک هرچه زودتر تشکیل شود.

او عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سال‌های اخیر خسارات آلودگی دریایی ناشی از نشت خطوط انتقال نفت و یا تخلیه مواد شیمیایی شده به تنوع زیستی و زیستگاه دریایی را برآورد کرده و از عاملان این آلودگی‌ها، جبران خسارت وارد آمده را براساس میزان آلودگی زیستگاه، مطالبه کرده و پیگیری‌های حقوقی نیز انجام داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی نفتی محیط زیست خلیج فارس حفاظت محیط زیست استان بوشهر مواد خطرناک تنوع زیستی خلیج فارس آلودگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام علی سلاجقه آمده است: خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مساله برای تمامی هموطنان، سیاستگذاران و تصمیم سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان می‌باشد و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقا زیستگاه‌های بی بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند، و هم به لحاظ زیستی یکی از پرتاب و توانترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پَر کشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده اند، میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.

کد خبر 6091980

دیگر خبرها

  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد