Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دلار که روز چهارشنبه به ۲۸هزار تومان صعود کرده بود بعد از مشخص شدن کابینه دولت سیزدهم به ۲۷۸۰۰تومان رسید و تا روز پنجشنبه در همین محدوده نوسان داشت که به نظر می‌رسید با تعیین وزرا جو افزایشی بازار فروکش کند اما روز جمعه با بالا رفتن حجم خرید‌ها و تداوم انتظارات تورمی دلار به مرز مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاملات امروز هم گفته می‌شد که اگر عرضه به میزان کافی صورت بگیرد دلار اندکی عقب‌نشینی خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد و نرخ این ارز به ۲۸۳۰۰تومان رسید که البته تا پایان روز با کاهش حجم خرید‌ها قیمت دلار تا ۲۸۱۵۰تومان پایین آمد.

حالا برخی معامله‌گران بر این باورند از آنجا که روند صعودی دلار سریع اتفاق افتاده و دلار به قیمت حساسی رسیده که احتمالا طی چند روز آینده بازار با شوک کاهشی رو‌به‌رو خواهد شد و با افزایش تعداد فروشندگان نرخ ارز هم کاهش خواهد یافت؛ اما عده‌ای هم معتقدند که با‌توجه به صعود درهم تا سطح ۷۶۶۰تومان و تشدید انتظارات تورمی متاثر از این عامل، فعلا احتمال خروج خریداران از بازار و کاهش قیمت دلار بعید است.

پربیننده ترین پراید ۱۵۶میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول قیمت انواع ۲۰۶ در تهران + جدول قیمت روز خودروهای شاسی بلند + جدول پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۶شهریور / واکنش بازار به اولین اظهارات ارزی رییسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد