Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:42:04 GMT

وزارت نیرو موظف به تامین آب شرب است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۱۹۱۲

وزارت نیرو موظف به تامین آب شرب است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وزارت نیرو موظف به تامین آب شرب است، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان عملکرد بسیار ضعیفی در بحث تامین آب دارد، وزارت نیرو باید برای بخش تامین آب به‌صورت جداگانه اعتبار اختصاص دهد.

اقبال عباسی ششم شهریورماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و راهبری توسعه و مدیریت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وزارت نیرو موظف به تامین آب شرب است، اظهار کرد: همچنین شرکت آب و فاضلاب نیز مسئول توزیع آب است، بنابراین باید اعتبارات اختصاص یافته به این بخش تفکیک و به‌صورت جداگانه اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اعتبارات استانی بسیار محدود است و نمی‌توان از اعتبارات بخش قسمت توزیع آب به بخش تامین آب اختصاص داد، وزارت نیرو باید برای تامین آب در استان‌ها اعتبارات جداگانه‌ای اختصاص دهد، در بحث تامین آب در این استان مشکلات بسیاری وجود دارد، بنابراین وزارت نیرو باید به‌صورت ویژه اعتبار به این بخش اختصاص دهد.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در شهرستان بن، یادآور شد: در هفته‌های گذشته با قطعی آب در این شهرستان مواجه بودیم، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری عملکرد بسیار ضعیفی در بحث تامین آب دارد، باید قبل از خشک شدن منابع آب پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب از سایر منابع دیده شود و بلافاصله منبع جدید جایگزین شود.

عباسی در ادامه در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به استان‌ها، توضیح داد: اعتبارات اختصاص یافته به استان‌ها تنها ۳۰ درصد کل اعتبارات کشور را شامل می‌شود و مابقی این اعتبارات به‌صورت متمرکز، در قالب پروژه‌های ملی و سهم نمایندگان توزیع می‌شود، از اعتبار در اختیار نمایندگان می‌توان برای شرایط بحرانی استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی در استان بسیار محدود است، گفت: هفت نوع طرح در قالب پروژه‌های مشارکتی قابل اجرا است، باید سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد خود اقدام کنند، مدیران دستگاه‌های اجرایی از این محل می‌توانند برای مشکلات توسعه‌ای دستگاه خود استفاده کنند.

عباسی در پایان با تاکید بر اینکه پروژه‌های محرومیت‌زدایی با محوریت بهداشت و درمان در مناطق محروم استان تعریف شود، تصریح کرد: امروز اولویت اول کشور بحث ویروس کرونا است، باید زیرساخت‌های بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری در تقویت شود، در حال حاضر با کمبود تخت بیمارستانی و فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری تامین آب شرب وزارت نيرو چهارمحال و بختیاری وزارت نیرو پروژه ها تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری