Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر امور نظامی عراقی امروز شنبه به فرمولی اشاره کرد که از طریق آن می توان تروریستها را در منطقه الطارمیه در شمال بغداد نابود کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، صفاء الاعسم تحلیلگر امور نظامی عراقی امروز شنبه به فرمولی اشاره کرد که از طریق آن می توان تروریستها را در منطقه الطارمیه در شمال بغداد نابود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که خطر تروریستی در منطقه الطارمیه جز با معادله حشد شعبی ریشه کن نمی شود.

الاعسم در ادامه بر ضروت انجام عملیات نظامی گسترده برای این منظور تاکید کرد.

این تحلیلگر عراقی تاکید کرد: بحران و تنش در منطقه الطارمیه ادامه دار خواهد بود زیرا مخفیگاههای داعش در آن قرار دارد و بستر و زمینه حضور تکفیری ها در آن فراهم است.

الاعسم گفت: شرایط جغرافیایی منطقه الطارمیه به گونه ای است که تروریستهای داعشی به راحتی در آن پنهان می شوند و می گریزند.

وی اعلام کرد: خشکاندن ریشه تروریسم با نیروهای امنیتی و تجربه جنگی عالی حشد شعبی میسر می شود. حشد شعبی با حمایت و پشتیبانی لجستیکی توان پایان دادن به خطر تروریستهای داعش را دارد.

طی دو هفته اخیر منطقه «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. در همین ارتباط، چند روز پیش شماری از رزمندگان تیپ ۱۲ سازمان «حشد شعبی» بر اثر کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند. پس از آن، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق به حادثه مذکور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهور عراق در واکنش به حوادث طارمیه تصریح کرد: «حوادث طارمیه نشان می‌دهد که چالش تروریسم در عراق هنوز هم پابرجاست. تلاش‌های امنیتی برای ممانعت از تکرار حوادثی که در طارمیه اتفاق افتاد، ضروری است». وی همچنین خواستار کمک جامعه جهانی به عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه کن شدن تروریست‌های تکفیری در این کشور شد. از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز با صدور بیانیه‌ای اهمال دولت بغداد در مبارزه با بقایای عناصر تروریستی را عامل نا امنی‌های اخیر در طارمیه دانست.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دولت بغداد داعش تروریسم جنبش مقاومت اسلامی برهم صالح بغداد عراق منطقه الطارمیه حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس