Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر ابراهیم قادری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۲۹ پارت واکسن به استان اختصاص یافته و گروه‌های هدف آن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن به استان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز در قالب نوبت اول و دوم مصرف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر در کردستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰ نفر، دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند.

دکتر قادری درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: ۷۷ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند. وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۳ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، تصریح کرد: همچنان روند تزریق واکسیناسیون با شدت بیشتری انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص شیوع  ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت پذیری بالای آن هشدار داد و گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر  تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده است.

دکتر قادری یادآور شد: اکنون تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا ، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خیز پنجم کرونا د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود