Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن کرونا به کردستان اختصاص یافته که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ابراهیم قادری اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۲۹ پارت واکسن به استان اختصاص یافته و گروه‌های هدف آن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۵۰۲ هزار و ۶۹۰ دُز واکسن به استان اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۲۳۷ دُز در قالب نوبت اول و دوم مصرف شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر در کردستان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰ نفر، دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند.

دکتر قادری درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۸ درصد بیان کرد و گفت: ۷۷ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.  وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۳ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، تصریح کرد: همچنان روند تزریق واکسیناسیون با شدت بیشتری انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص شیوع  ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و قدرت سرایت پذیری بالای آن هشدار داد و گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر  تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده است.

دکتر قادری یادآور شد: اکنون تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان واکسن کرونا د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است