Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:27:07 GMT

محدودیتی در دسترسی به داروهای کرونا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۲۵۸

محدودیتی در دسترسی به داروهای کرونا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، منان حاجی محمودی، در بازدید از داروخانه‌های ۲۹ فروردین و سیزده آبان، گفت: داروسازان از هنگام شیوع بیماری کرونا از جمله افرادی بودند که به هیچ وجه تعطیلی نداشتند و همواره سعی کردند با وجود بی مهری‌ها از ارائه خدمات صادقانه به مردم دریغ نکنند.

وی افزود: به علت تأخیر واکسیناسیون و رعایت نکردن شیوه نامه‌ها ما در پیک پنجم بیماری مصرف برخی اقلام دارویی بیش از ۶ برابر در کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی محمودی گفت: فقط مصرف داروی رمدسیویر در مرداد ۱۴۰۰ به نسبت ماه‌های قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافت و باعث کمبود سرم به عنوان حامل تزریقی این دارو نیز شد.

وی افزود: صف‌های طولانی برای تأمین دارو در مقابل داروخانه‌های مرجع مانند سیزده آبان، ۲۹ فروردین و…، نشان از پیک بیماری و افزایش تعداد مبتلایان داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به شدت بیماری و برای جلوگیری از صف‌های طولانی در هفته‌های گذشته، پس از پیگیری‌های لازم به منظور تأمین دارو و سرم مورد نیاز در سطح کل کشور، همه داروهای سرپایی درمان بیماران کرونا در داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی توزیع شد و در دو داروخانه سیزده آبان و ۲۹ فروردین مسیر عرضه داروی بیماران کرونا جدا شد تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های فاصله گذاری اجتماعی دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز تسهیل شود.

وی افزود: فهرست داروخانه‌های منتخب از طریق سایت سازمان غذا و دارو، سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی و سامانه تی تک برای عموم مردم در دسترس است.

حاجی محمودی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص موجودی داروهای کرونا از جمله رمدسیویر، فاویپیراویر و سرم محدودیتی وجود ندارد و با توجه به راه اندازی مسیرهای ویژه و همچنین عرضه‌ی داروهای کرونا در داروخانه‌های منتخب، دسترسی مردم به این داروها افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 5291590

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارو ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا روز داروساز بهرام عین اللهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون داروخانه سازمان غذا و دارو شیوع کرونا قارچ سیاه کووید 19 سازمان بیمه سلامت تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌های فضای مجازی از عدم دسترسی به تعدادی از داروها با اشاره به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اعلام کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد، گفت: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بنابراین گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو از چهره‌های مطرح فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 6095520 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم