Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از تمدید مهلت پذیرش دانشجو برای نیمسال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰ در این مرکز تا ۱۱ شهریورماه خبر داد و گفت: علاقه مندان برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این مرکز می‌توانند از طریق سایت سنجش و یا مراجعه حضوری و ارائه مدارک تحصیلی برای ثبت نام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال حاضر با حدود ۱۰۰۰ دانشجوی فعال فعالیت کرده و نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموخته و ۱۰۵ مدرس فعال دارد.

وی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، افزود: امکاناتی چون سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کارگاه طراحی و گرافیک و  کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی در این مرکز موجود است. 

وی ادامه داد: وجود دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و هم‌چنین راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال ۹۶ در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده و این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان برای تجاری سازی فناوری و تولید محصول، فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و حتی اکنون نیز سه تیم فناور در مرکز مستقر هستند.

نوروزی در خصوص سایر ویژگی‌های این مرکز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی، ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه از ویژگی‌های مهم این مرکز بوده و حتی فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان اولویت دارند.

وی گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا، فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم می‌سازد و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

وی افزود: دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی،  به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، تصریح کرد: درس‌های کاملا کارگاهی و عملی در صورت مجوز ستاد کرونا در گروهای پنج نفره با رعایت پروتکل‌ها و یا به صورت مجازی با ارائه فیلم‌های آموزشی و محتوای کاربردی در سامانه برگزار شده است. 

وی گفت: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ نیز این مرکز از طریق سامانه امجد، آموزش‌های نظری خود را ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه، به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهیم کرد.

وی متذکر شد: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد کرونا، کارگاه‌های عملی مرکز  برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند. 

نوروزی با اشاره به اسناد آمایش استان و نیاز سنجی آموزشی انجام گرفته، افزود: بر این اساس، مجوز چند دوره جدید برحسب نیاز بازار کار به مرکز داده شده که شامل کارشناسی گرافیک – رسانه‌های که جوانان علاقه مند به ورود به بازار کار می‌توانند با تحصیل در دوره کارشناسی  گرافیک–رسانه چاپی وارد مشاغل طراح نرم افزار گرافیکی و یا طراح ماکت و ناظرچاپ و کارشناس و مشاور در امور چاپ و بسته بندی شوند.

وی ادامه داد: رشته کارشناسی مهندسی برنامه نویسی تحت وب نیز در این مرکز تدریس می‌شود که با تحصیل در این رشته می‌توان به عنوان طراح و برنامه ساز تحت وب و یا کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی، کارشناس طراح صفحات وب و تولید محتوا به بازار کار حوزه فناوری اطلاعات وارد شد.

وی با بیان این‌که در حوزه لباس،  دوره جدید طراحی لباس کودک و نوجوان می‌تواند خلا موجود در صنعت لباس استان را پر کند، اظهار کرد: رشته کاردانی نقاشی دیواری در حوزه هنرهای تجسمی ایجاد شده که علاقمندان با تحصیل در این رشته می توانند در شهرداری‌ها، سازمان‌ میراث فرهنگی، فرهنگسراها و سایر مراکز هنری مشغول به کار شوند و دوره جدید دیگری که از مهر ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد، دوره ساخت فریم عینک است که با انعقاد تفاهم بین این مرکز و اتحادیه عینک سازان این دوره برای اعضا اتحادیه عینک اجرا خواهد شد. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز ثبت نام می‌توانند به آدرس پرتال مرکز به نشانی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۴۴-۳۶۵۹۰۲۴۰ تماس حاصل فرمایند. 

بر اساس گفته‌ی وی، دوره های کاردانی و کارشناسی مرکز به شرح زیر است: 

کاردانی ناپیوسته: 

۱- کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه‌های گسترده 

۲- کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر – برنامه سازی کامپیوتر

۳- کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی 

۴- کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان – آثار مکتوب و متون رسمی

۵- کاردانی حرفه‌ای گرافیک 

۶- کاردانی حرفه‌ای عکاسی 

۷- کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس

۸- کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس

۹- کاردانی حرفه‌ای گردشگری

۱۰- کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی

۱۱- کاردانی نقاشی دیواری 

۱۲- کاردانی ساخت فریم عینک و محافظ‌های چشمی 

کارشناسی ناپیوسته:  

۱) مهندسی فناوری اطلاعات –فناوری اطلاعات 

۲) مهندسی فناوری اطلاعات – برنامه نویسی تحت وب 

۳) کارشناسی حرفه‌ای معماری - طراحی داخلی 

۴) کارشناسی حرفه‌ای مترجمی همزمان انگلیسی 

۵) کارشناسی حرفه‌ای گرافیک – تصویر سازی 

۶) کارشناسی حرفه‌ای گرافیک – رسانه‌های چاپی

۷) کارشناسی حرفه‌ای عکاسی – تبلیغات 

۸) کارشناسی حرفه‌ای طراحی و دوخت 

۹) کارشته حرفه‌ای طراحی پوشاک – لباس کودک و نوجوان 

۱۰) کارشناسی حرفه‌ای مدیریت گردشگری

۱۱) کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی- امور رسانه

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کارشناسی حرفه ای کاردانی حرفه ای فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی