Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@09:05:47 GMT

خطر هک شدن در کمین یک میلیون گیمر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۴۸۷۶

خطر هک شدن در کمین یک میلیون گیمر

ایتنا -گروهی از محققان امنیتی شکاف امنیتی را در فعالیت‌های یک توسعه دهنده بازی رایانه‌ای مشهور در چین کشف کرده‌اند. با استفاده از شکاف امنیتی رصد شده، اطلاعات بیش از یک میلیون گیمر در معرض هک قرار گرفته است.
یک توسعه دهنده بازی های رایانه ای در چین اطلاعات کاربرانش را در یک مخزن داده بدون اقدامات امنیتی ذخیره کرده و آنها را در معرض خطر هک و کلاهبرداری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، گروهی از محققان امنیتی شکاف امنیتی را در فعالیت‌های یک توسعه دهنده بازی رایانه‌ای مشهور در چین کشف کرده‌اند. با استفاده از شکاف امنیتی رصد شده، اطلاعات بیش از یک میلیون گیمر در معرض هک قرار گرفته است.

طبق گفته محققان امنیتی وب سایت «وی پی ان منتور»، EskFun از یک سرور بدون اقدامات امنیتی برای ذخیره انبوه اطلاعات جمع آوری شده از کاربران بازی‌هایش استفاده کرده است. بخشی از اطلاعات جمع آوری شده بسیار حساس هستند و محققان اشاره کرده‌اند هیچ دلیلی وجود ندارد که یک شرکت توسعه دهنده بازی رایانه‌ای اطلاعاتی با این دقت از کاربرانش حفظ کند. از آنجا که اطلاعات مذکور ایمن نشده بودند، احتمالاً تمام اطلاعات در معرض خطر کلاهبرداری، هک یا بدافزارها قرار دارند.

EskFun یک تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای در چین است که بازی‌های محبوبی برای سیستم اندروید ساخته است.

محققان امنیت این وب سایت شکاف مذکور را در جولای ۲۰۲۱ میلادی کشف کردند و به سرعت به شرکت اطلاع دادند. اما این شرکت هیچ واکنشی نشان نداد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گیمر هکر توسعه دهنده بازی شکاف امنیتی رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به توسعه پهنه های فرونشستی زمین در کشور و فروافتادن خودروها به درون شکاف ها و فیشرهای فرونشستی(در چند مورد)، نصب علائم هشدار دهنده، در زون های پرخطر فرونشست زمین، ضروری است گفت: نصب این چنین علائمی نقش موثری در کاهش خسارات ناشی از فرونشست زمین دارد.

وی افزود: چنین اقداماتی در بسیاری از کشورهای خارجی اجرا شده و تجربیات نشان دهنده آثار مثبت این اقدامات بوده است.

بیت الهی بیان کرد: چنین کارهائی، نافی انجام کار بنیادین مقابله با فرونشست زمین که همانا جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی بوده،  نیست، اما تا حصول نتیجه، منطقی است تا با اقداماتی در حد امکان، از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.
 وی یادآور شد: تجربه نشان داده  که در فصول بارندگی، با تشدید جریان رگاب های زیر سطحی و نفوذ بیشتر آب های سطحی به درون شکاف های فرونشستی، فرسایش های تونلی و آب شستگی ها بیشتر و فروریزش زمین نیز به تبع آن افزونتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ