Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، به دنبال بحران کمبود سوخت در لبنان و درگیری‌های شدید بین مردم در پمپ بنزین ها، اقدامات امنیتی در چندین منطقه این کشور افزایش یافت.

روز گذشته، شهر بعلبک و شهر‌های همجوار آن به دلیل کاهش تولید نیروگاه حرارتی «الزهرانی» ساعت‌ها با قطعی برق مواجه و در تاریکی مطلق فرو رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر پس از آن رخ داد که کمبود گازوئیل در کشور منجر به جیره بندی شدید از سوی صاحبان ژنراتور‌های خصوصی شد. قیمت اشتراک برای تولیدکنندگان کوچک محلی در حال حاضر بیش از ۷ میلیون لیره لبنان (۴هزار و ۶۰۰ دلار) در ماه است. بحران برق بسیاری از مشاغل را نیز با مشکل روبه رو کرده است.

بحران سوخت در لبنان از زمانی شدت گرفت که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد دیگر حاضر نیست یارانه سوخت را پرداخت کند و یارانه این بخش حذف خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها قیمت ۲۰ لیتر بنزین در این کشور حالا به ۶۱ هزار و ۱۰۰ لیره لبنان رسیده چیزی معادل ۴۰ دلار و ۵۸ سنت و این یعنی ۳۵ درصد افزایش قیمت.

تحریم‌های سزار آمریکا علیه سوریه که مانع از انتقال گاز از دمشق به بیروت می‌شود. لغو قرار داد انتقال گاز از مصر و وعده آمریکا برای اخذ وام‌های کلان از بانک جهانی از سوی لبنان که چیزی جز اختلال در سیستم اقتصادی این کشور را در بر ندارد، اوضاع کمبود سوخت و انرژی را لبنان بدتر کرده است.

روز گذشته، احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب،  تأکید کرد که تسریع در روند تشکیل دولت در لبنان، جامعه عرب را قادر می‌سازد تا بتواند در نجات لبنان و حمایت از مردم این کشور مشارکت کند.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران سوخت تحولات لبنان اقدامات امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت