Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهزاد رحیمی  در جلسه ستاد شهرستانی تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: جشنواره تئاتر کُردی یکی از افتخارات ماندگار فرهنگی و هنری این شهرستان است و در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت دغدغه کلان فرهنگی و هنری را مطرح کرده ام که یکی از آنها برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد، نیازمند همت و تلاش جمعی و جذب اعتبارات وزارتخانه ای است، افزود: باید اعتبارات برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره توسط نهاد های مربوطه تامین شود.

او در بخشی از سخنان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های کردستان را به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه فرهنگی و هنری، غریب توصیف کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز هم با بیان اینکه، تئاتر کُردی، رویدادی زنده و پویا است که چراغ آن در 2 دهه گذشته به همت، مردم، هنرمندان و مسئولان، خاموش نشده است، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این رویداد خبر داد.

علی محمدیان با اشاره به سابقه برگزاری این رویداد اضافه کرد: تئاتر کُردی، تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره داستان نویسی بانه از رویدادهای تاثیر گذار و برندهای مهم استان کردستان هستند.

او با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات کشوری، خواستار پیگیری های لازم برای درج این رویداد در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز یادآور شد: برای اتمام پلاتوی سقز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل های مختلف در نظر گرفته خواهد شد تا این پلاتو به برگزاری هرچه منظم تر جشنواره کمک کند.

تئاتر کُردی، برندی ارزشمند است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به تاثیرهای مثبت فرهنگی و هنری برگزاری جشنواره تئاتر کُردی از جمله تولید نمایشنامه و کتاب، افزود: تئاتر کُردی سقز برندی ارزشمند برای شهرستان سقز است.

عبیدالله رستمی اضافه کرد: در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای برگزاری رویدادهای کلان فرهنگی و هنری در کردستان، رایزنی های مناسبی انجام داده ام و دیدگاه وزیر هم حمایت از استان های کمتر توسعه یافته چون کردستان است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری تئاتر ک ردی ردی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد