Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی ضمن تبریک هفته دولت و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: در ابتدا باید به عنوان عضوی از دولت از مقام معظم رهبری تشکر کنم که در اولین فرصت این وقت را گذاشتند و این نشان دهنده این است که باید کار‌ها سرعت داشته باشد و این هم می‌طلبد که مسئولان با سرعت و دقت کارهایشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اینکه کشور وضعیتی که امروز می‌بینیم را دارد به دلیل این است که یک کم کاری صورت گرفته و امروز هم با یک روال عادی و با روزمرگی نمی‌شود مشکلاتی که ایجاد شده را حل کرد و به یک عزم و اراده جدی و یک تحول اساسی برای حل مشکلات نیاز است.

حسینی تصریح کرد: آقای رئیسی در همه حوزه‌ها به دنبال این بوده که باید تحول ایجاد کنیم و ایجاد تحول برای حل مشکلات یک روحیه انقلابی را می‌طلبد و اگر حالت انفعالی داشته باشیم روز به روز مشکلات بیشتر خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از دولت سیزدهم یادآور شد: متاسفانه در دولت برخی مسئولان یا توان انجام کار نداشتند و یا اینکه انگیزه‌ای وجود نداشته است و تحرک، پویایی، نشاط، شادابی و سرزندگی در دولت وجود نداشت.

وی ادامه داد: وقتی رئیس جمهور حاضر نیست به مجلس برود و بودجه را تقدیم نمایندگان کند یا حتی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس نمی‌رود، این رویه در دیگر کارگزاران نظام هم تسری پیدا می‌کند.

حسینی ادامه داد: به اعتقاد ما آقای رئیسی مرد میدان است، وزرا هم آماده هستند لذا باید کار‌های اساسی انجام شود. شما وضعیت معیشت مردم را می‌بینید و مشکلاتی که وجود دارد، وضعیت ما در حوزه‌های مختلف بیانگر این است که باید یک کار اساسی انجام شود، البته منظور این نیست که قانون را زیر پا بگذاریم.

وی اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند انقلابی بودن به معنای این است که چارچوب را کنار بزنیم، اما باید چارچوب و ضوابط وجود داشته باشد و کار حساب شده و کارشناسی شده باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ما نیاز است از نظرات همه صاحب نظران استفاده کنیم. ما از هر کس که حرف حسابی داشته باشد کمک می‌گیریم و یک معنای مردمی شدن عدالت هم همین است.

حسینی با اشاره به انتظارات مردم از دولت جدید گفت: امروز مطالبات انباشته شده بسیاری وجود دارد که یا یک روند معمولی و عادی نمی‌شود آن‌ها را جلو برد. خوشبختانه در حوزه‌های مختلف برنامه‌های تحولی نوشته شده و الان باید کسانی باشند که انگیزه داشته باشند و آن‌ها را اجرا کنند.

وی عدم توجه به برنامه‌ها و اسناد بالادستی را از دلایلی دانست که موجب شده کار‌ها زمین بماند و گفت: برای نمونه اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل شده بود امروز شاهد بسیاری از مشکلات اقتصادی نبودیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: کار‌های موقتی و مُسکن به تنهایی جواب نمی‌دهد، شاید یک زمان نیاز باشد به صورت لحظه‌ای و آنی اقدامی صورت گیرد، اما ما می‌خواهیم در کنار این کار جدی و تحول اساسی و مبنایی انجام شود.

حسینی اظهار داشت: ما نباید نگاهمان به خارج باشد و فقط منتظر رفع تحریم‌ها باشیم، ما هشت سال این راه را امتحان کردیم و دوباره آزمودن آن خطاست. باید به دنبال آن باشیم که نیاز‌هایی که داریم را خودمان تامین کنیم و تمرکزمان را روی توانمندی‌های داخلی بگذاریم.

وی افزود: باید «ما می‌توانیم» را باور داشته باشیم، باید از خود تحقیری دست برداریم و خودمان را تحقیر نکنیم. باید ارتباط دانشگاه و جامعه و صنعت برقرار شود و صنایع و وزارتخانه‌ها باید نیاز‌های خود را به اندیشمندان، صاحب نظران و دانشگاه‌ها بسپارند، قطعا آن‌ها می‌توانند گره‌ها را باز کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افتخار نظام ما این است که نظامی ظلم ستیز بوده و حکومت ظالم گذشته را کنار زده تا عدالت را برقرار کند، اما اگر ما بخواهیم عدالت را برقرار کنیم باید زمینه‌های فساد را از بین ببریم.

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب هم بیان کردند منشا مبارزه با فساد در دولت است. به طور مثال بحثی مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند یک فساد گسترده را ایجاد کند و پرونده‌های زیادی در قوه قضایی تشکیل دهد، ولی اگر جلوی آن گرفته شود خیلی از مشکلات کم خواهد شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از معیار‌های که برای انتخاب مدیران در این دولت وجود داشت بحث فسادستیزی بود و در ده بندی که ما به عنوان عهدنامه دولت مردمی امضا کردیم هم به این مسئله اشاره شده است.

وی درباره سوالی پیرامون حضور مسئولان در میان مردم گفت: این که مسئولان بخواهند بنشینند پشت میز خود و فقط گزارش‌ها را بخوانند و تصمیم‌گیری کنند فایده ندارد باید از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرد، همین حضور میان مردم مایه تسکین آلام و درد‌ها و حل مشکلات مردم می‌شود. مردم هم همین که ببینند مسئولان پیگیر حل مشکلات هستند برایشان ارزش دارد.

حسینی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با بحث اشرافیگری هم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌هایی در رابطه با عدم اشرافی‌گری مسئولان داشته اند، اما متاسفانه برخی از مسئولان به آن عمل نمی‌کردند. وقتی یک مدیر ارشد دنبال اشرافی‌گری باشد معمولاً مدیرانی که در زیر مجموعه آن هم قرار دارند یاد می‌گیرند اگر کسی خودش پاک نباشد و سلامت اقتصادی نداشته باشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس درباره ضربه‌ای که به اعتماد عمومی در طی سال‌های اخیر خورده هم گفت: متاسفانه وعده‌ها و شعار‌هایی در دولت گذشته داده شد که عملیاتی و اجرایی نشد و حتی گاهی برخی مسئولان سوگند خوردند که اقداماتی را انجام می‌دهند، اما بیشتر استفاده ابزاری شد و مردم نه تنها دیدند گشایشی رخ نداده بلکه روز به روز هم وضعیت بدتر شد برای همین مهمترین سرمایه اجتماعی کشور آسیب دید که این باید احیا شود.

وی تاکید کرد: مردم باور کنند دولتی که روی کار آمده به دنبال حل مشکلات است مقام معظم رهبری هم از مسئولان دولت خواستند برای وعده‌هایی که می‌دهند روزشمار داشته باشند و فرمودند اگر جایی وعده شما عملیاتی نشد به مردم توضیح دهید و از آن‌ها عذرخواهی کنید.

حسینی در پایان گفت: همین که شرایط کشور سخت است کار دولت هم سخت است، اما همه باید تلاش کنیم و اعتماد مردم را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حل مشکلات حوزه ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز - یکشنبه - هیات دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آن‌ها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران