Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@18:52:13 GMT

یادداشت | سرای «غزل»؛  صدای زنان آسیب‌دیده

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۱۳۹

یادداشت | سرای «غزل»؛  صدای زنان آسیب‌دیده

اکنون «دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی» اقدام به راه‌اندازی مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده اجتماعی با عنوان «راه نوین» کرده است. هدف از راه‌اندازی این مرکز، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است. بدین منظور، این مرکز امکانات و تسهیلاتی را برای بازپروری و بازتوانی روانی ـ اجتماعی زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی حاد و آسیب‌دیده اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و با جلب مشارکت‌های بخش خصوصی برای کاهش تصدی‌گری دولت فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سرای غزل یکی از مراکز راه نوین است. اقدامات توانمندسازی در راه نوین فرایند هدفمندی است که منجر به ارتقای مهارت‌های فردی، روانی، اجتماعی، باور مؤثر بودن در سرنوشت خود، کسب مهارت در انتخاب‌های زندگی، پذیرش مسئولیت نتیجه انتخاب‌های خود و حرفه‌آموزی و یافتن شغل مناسب می‌شود. همچنین این اقدامات کمک می‌کنند تا با کاهش یا قطع روابط خارج از چهارچوب خانواده و محافظت‌نشده، کیفیت زندگی خود و ارتباط مؤثر با خانواده را ارتقا دهند.  
سرای غزل محلی امن و بی‌قضاوت برای شنیده شدن صدای زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی است و امیدواریم بتوانیم پیش از آنکه تصمیم نادرستی بگیرند و خیابان را به جای خانه انتخاب کنند، دوایی بر دردهایشان باشیم و از آسیب دیدنشان پیشگیری کنیم. اینجا محلی است برای زدودن عادت‌ها و باورهای غلط، برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال، برای نثار محبت بی‌دریغ و پذیرش بی‌قضاوت این بانوان در خانواده و جامعه.  
مسئله آسیب‌های فردی و اجتماعی زنان و پیامدهای گوناگون آن موضوعی است که در تمامی جوامع به آن پرداخته می‌شود؛ زیرا زنان و دختران در شرایط محرومیت از فرصت‌های اجتماعی، تحصیلی، اشتغال، عاطفی و بروز فقر و سوء‌رفتار دچار آسیب می‌شوند. گاهی با ایجاد اصلاحاتی در روابط اعضای خانواده مددجو و برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی می‌توان زمینه اشتغال نسبتاً پایدار و بازگشت او را به خانواده و جامعه فراهم کرد بدون آنکه نیاز به اقامت در مرکز وجود داشته باشد.
تاکنون در برنامه بازپروری و توانمندسازی معمولاً تمرکز بر مراکز اقامتی شبانه‌روزی بوده است در حالی که تجربه نشان داده است بسیاری از مراجعان دارای خانه و خانواده هستند و با کمی مداخله تخصصی می‌توانند به خانواده بازگردند. به همین دلیل، علاوه بر ضرورت وجود مراکز حمایتی شبانه‌روزی، وجود مراکز روزانه نیز ضروری می‌نماید تا خدمات برای گروه هدف دست‌یافتنی‌تر شود.  
 

کد خبر 622987 برچسب‌ها اشتغال همشهری محله سازمان بهزیستی اجتماعی آسیب اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال همشهری محله سازمان بهزیستی اجتماعی آسیب اجتماعی آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین