Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:34:03 GMT

رانندگانی که مقصد مسافر را تعیین می کنند!

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۶۶۸۸

رانندگانی که مقصد مسافر را تعیین می کنند!

ایسنا/مرکزی شهر اراک حدود ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی دارد که باید مدیریت شوند وگرنه هر کدام می تواند براساس علایق و سلایق خود عمل کند و اگر اینگونه شود، عاقبت کار را هر کسی می تواند تصور کند.

درصدی از اعمال سلیقه شخصی در هر شغلی با هر میزان برخورداری از قوانین و مقررات، طبیعی است، اما وقتی این اعمال سلیقه به انحراف بیش از حد در ارائه خدمات منجر شود دیگر نمی توان آنرا طبیعی انگاشت، مسئله ای که متاسفانه این روزها بیش از هر زمان دیگری توسط برخی تاکسی دارها در اراک شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری ایسنا، پیش از این در گزارشی با عنوان "ناوگان حمل و نقل کرونا!" که در تاریخ ۱۹ مردادماه منتشر شد به تشریح عملکرد تاکسی ها و البته اتوبوس ها در دوران شیوع کرونا و بی توجهی رانندگان تاکسی به پروتکل های بهداشتی علیرغم اخذ اضافه کرایه مختص این شرایط پرداخته بود. متاسفانه رانندگان تاکسی نه تنها پروتکل های بهداشتی شرایط قرمز کرونایی را رعایت نمی کنند، بلکه وظایف مشخص خود را نیز در برخی خطوط به انجام نمی رسانند.

تا پیش از این شاهد بودیم که تاکسی ها در شرایط کرونایی سه نفر در صندلی عقب سوار می کنند یا در برخی از خطوط، در ساعاتی از شبانه روز محدوده خدمات دهی خود را کاهش داده و ساکنان برخی از شهرک ها را در نیمه راه پیاده می کنند و افراد باید بخشی از مسیر را پیاده طی کنند چراکه رانندگان تمایلی به تردد در مسیرهای دورتر مانند الهیه و مشاور را با این بهانه که برایشان نمی صرفد! نداشتند و به این مسئله نیز در گزارشی با عنوان " الهیه و مشاور، مغضوبان تاکسی های اراک!" در ایسنا پرداخته شد و حالا اینروزها مردم در تماس با ایسنا قصه دیگری را از تاکسی های اراک می گویند، تاکسی هایی که خودشان مقصد مسافر را تعیین می کنند!

یکی از شهروندان با انتقاد از رفتار برخی رانندگان گفت: متاسفانه این روزها با وجود آنکه مقصد را دقیقا به راننده می گوییم، اما در طول مسیر خودش تعیین می کند که مسافر کجا پیاده شود.

پریسا افزود: به عنوان مثال از خیابان طالقانی سوار تاکسی شدم، اما با وجود آنکه اعلام کردم که انتهای خیابان ملک پیاده می شوم، در نهایت راننده من را در میدان فرمانداری پیاده کرد و گفت راهی نیست بقیه مسیر را پیاده برو، شما جوانان اصلا راه نمی روید!  نکته ناراحت کننده دیگر این بود که در طول مسیر سه نفر در صندلی عقب سوار کرد و از هر نفر هم سه هزار تومان کرایه گرفت، در حالی که این سه هزار تومان برای سوار شدن دو نفر در صندلی عقب است.

به گزارش ایسنا، این رفتارهای رانندگان تاکسی و داستان های تازه ای که هر روز از آنها می شنویم گویای نبود نظارت بر عملکرد تاکسی داران است که باعث شده هر کدام بنا به سلیقه و صلاحدید خود مسافران را جابجا کنند.

مشاهده رفتارهای عجیب از تاکسی ها چیز جدیدی نیست، در گذشته هم موارد عجیبی را از رفتار آنها شاهد بودیم مثل تاکسی هایی که سرویس مدارس بودند و درست در زمانی که مردم از محل کار به خانه باز می گشتند و تاکسی نیاز بود، رانندگان تاکسی به عنوان سرویس مدرسه دانش آموزان مدارس را جابجا می کردند! یا تاکسی هایی که در اسنپ کار می کنند! یا تاکسی هایی که از صبح تا شب در پارکینگ های خانه ها خوابیده اند و هر روز حمام می شوند و سهمیه بنزین می گیرند و از حضورشان در خطوط تاکسیرانی خبری نیست!

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری اراک در گفت و گو با ایسنا، درخصوص عملکرد رانندگان تاکسی اظهار کرد: شهروندان در صورت برخورد یا مشاهده تخلفی از رانندگان تاکسی حتما کد تاکسی را به سازمان اعلام کنند و مطمئن باشند که برخورد قانونی صورت می گیرد، پروانه راننده توقیف و جریمه اعمال می شود.

رضا عزیزمحمدی تصریح کرد: بازرسان سازمان شاید ۲۴ ساعته فعال نباشند، اما از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ در محل کار خود مشغول نظارت و بازرسی هستند و اگر رانندگان در مسیر و مقصد مسافر یا دریافت کرایه تخلفی داشته باشند، قطعا با دریافت کد تاکسی برخورد قانونی با او صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود سه تا چهار ایستگاه نظارتی در شهر اراک که آماده دریافت گزارش تخلفات تاکسی ها هستند، در خصوص سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب افزود: به طور کاملا اتفاقی و تصادفی نماینده مرکز بهداشت اراک ۱۰۰ تاکسی را مورد بررسی قرار داد که تماما دو مسافر در صندلی عقب سوار می کردند و حتی در این بازرسی یک مورد تخلف گزارش نشد، اما به هر حال در شهری مانند اراک امکان تخلف وجود دارد.

عزیزمحمدی اظهار کرد: منکر تخلف رانندگان تاکسی نمی توان شد، ممکن است که یک خانواده چهار نفره سوار تاکسی شود که نشست سه نفر در صندلی عقب را ناگزیر می کند، اما در غیر این صورت امکان ندارد که در شرایط قرمز کرونایی سه مسافر در صندلی عقب سوار شوند.

وی تاکید کرد: در صورت گزارش تخلف و مشاهده سوار کردن چهار مسافر توسط تاکسی ها، راننده طبق قانون مشمول جریمه و توقیف خودرو می شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه شهروندان باید مطالبه گر باشند، گفت: با توجه به اینکه افزایش کرایه تاکسی به این دلیل بود که تاکسی ها سه مسافر سوار کنند، اگر چنین اقدامی صورت نمی گیرد، شهروندان باید طبق حقوق شهروندی خود اعتراض و مطالبه گری داشته باشند و این رفتار را نپذیرند و تخلفات را گزارش دهند.

عزیزمحمدی با اشاره به موارد برخورد با رانندگان متخلف، افزود: مواردی از گزارش تخلفات از سوی شهروندان داشتیم که پس از اعمال قانون و جریمه، توقیف تاکسی و پروانه کاری نیز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه سرپرست سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری اراک قاطعانه می گوید که رانندگان تاکسی تخلف کرونایی نمی کنند، اما کافی است سری به ایستگاه تاکسی ها در ابتدای خیابان محسنی یا ه جای دیگر اراک بزنید، قطعا با تاکسی هایی روبرو می شوید که یکی پس از دیگری با چهار مسافر ایستگاه را ترک می کنند.

البته این نکته که شهروندان باید مطالبه گر باشند نیز مسئله مهمی است، چراکه در غیر این صورت آش همان است و کاسه همان.

در واقع یکی از دلایل بروز چنین تخلفاتی بی توجهی مردم نسبت به حفظ حقوقشان است. در موارد بسیاری مشاهده شده است که با اعلام کد تاکسی متخلف به ناظران، بلافاصله با تاکسی متخلف برخورد شده پس باید این حق را به رسمیت شناخت و از آن استفاده کرد تا رانندگان متخلف مجبور به رعایت قانون شوند، البته انجام این وظیفه توسط مسافران به معنای سلب وظیفه از مسئولان در نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی نخواهد بود، بویژه اینکه برخی تخلفات آنقدر واضح هستند که نیازی به گزارش مردمی در خصوص آنها نیست، یا اگر واضح نیستند بهتر است مسئولان این حوزه یا ناظران و بازرسان گهگاه به عنوان مسافر در خطوط تاکسیرانی شهر تردد کرده و از نزدیک با آنچه رخ می دهد مواجه شوند، وگرنه هیچگاه سواره آنچنان که باید از پیاده خبردار نخواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اراك تاکسی صندلی عقب سوار نفر در صندلی عقب رانندگان تاکسی تاکسی هایی حمل و نقل تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی غیر مجاز به مقصد نرسید

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: مأموران پلیس اماکن شهرستان زابل با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله داروی غیر مجاز دریکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

  وی افزود: مأموران محل تردد خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان شناسایی در بازرسی از آن ۴۱ هزار انواع قرص غیر مجاز کشف کردند. 

  فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله غیر مجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
     

 @police_svb

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • استقلال را به مقصد برسانید
  • تاکسی بدون خط
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز