Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@05:11:47 GMT

قطع یارانه ثروتمندان جدی شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۴۴۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یارانه ۴۵ هزار تومانی اثر رفاهی خاصی ندارد، گفت: می‌توانیم در صورت شناسایی، یارانه افراد متمول را قطع و به مبلغ یارانه خانواده‌های کم درآمد اضافه کنیم.


به گزارش شریان نیوز،حجت الله عبدالملکی درباره اینکه آیا با افزایش یارانه‌ها موافق هستید؟ گفت: قطعا این یارانه‌ها که الان پرداخت می‌شود خیلی اثر رفاهی ویژه‌ای ندارد و پارسال هم مصوب شد یارانه‌های معیشتی و یارانه‌های دیگری پرداخت شود، اما تبعیض در پرداخت یارانه‌ها دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: می‌توانیم در صورت شناسایی، یارانه افراد متمول را قطع و به مبلغ یارانه خانواده‌های کم درآمد اضافه کنیم.

وزیر تعاون افزود: یارانه آن‌هایی که متمول‌تر هستند باز تاکید می‌کنم به شرطی که بتوانیم شناسایی کنیم، کاهش پیدا می‌کند یا قطع می‌شود و آن‌هایی که متوسط هستند یارانه‌های بیشتری می‌گیرند.

عبدالملکی گفت: ساماندهی پرداخت یارانه‌ها یک مسئله در سطح ملی و در سطح حاکمیت است، بنده در وزارت رفاه قطعا نمی‌توانم تصمیم جدید منهای دولت و کلیات دولت بگیرم، اما در دولت برای اینکه بتوانیم به اقشار متوسط و کم درآمد کمک بیشتری بکنیم، اتفاق نظر وجود دارد.

تقویت رفاه مردم با کنترل نرخ تورم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از میزان دستمزد کارگران و بازنشسته‌ها با خبر است، تاکید کرد: با کنترل نرخ تورم، سفره‌های آن‌ها رنگین‌تر می‌شود.

حجت الله عبدالملکی گفت: از میزان دستمزد کارگران با خبرم، درآمد کمی دارند و البته از میران حقوق بازنشستگان هم اطلاع دارم که نسبت به قبل افزایش داشته است و ما به عنوان وزارت مردمی درخواست کاهش و کنترل تورم را داریم تا دخل و خرج این اقشار با هم بخواند.

وزیر رفاه گفت: به عنوان وزارت مردم درخواست داریم سیاست‌های کلان کشور طوری اصلاح شود که ما تورم نداشته باشیم و تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.

وی در ادامه گفت: این چرخه معیوب باعث می‌شود مدام شاهد کسری بودجه در دولت و صندوق‌ها و دنبال خلق پول باید باشیم و با این چرخه ما باید به دنبال تورم بدویم؛ در دولت هم اتفاق نظر داشتیم که این چرخه معیوب باید اصلاح شود تا اوضاع رفاهی مردم بهتر شود.

دسته بندیگوناگون

منبع: شریان

کلیدواژه: یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟