Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:26:07 GMT

تهیه ۴۲۰ کپسول اکسیژن توسط دانشگاهیان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۷۹۸۶

تهیه ۴۲۰ کپسول اکسیژن توسط دانشگاهیان خراسان رضوی

امیر فرهادیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید چمران اسوه و الگوی اساتید دانشگاهی و بسیجی است و طرح شهید چمران نیز که از دو هفته پیش آغاز شده جزیی از طرح شهید سلیمانی است که از آبان پارسال به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح شهید چمران تهیه ۱۰۰ کپسول ۱۰ لیتری مورد نظر بود که با استقبال استادان و خیران دانشگاهی، تاکنون ۴۲۰ کپسول ۴۰ لیتری تهیه شده است و انتظار داریم تا ۶۰۰ کپسول اکسیژن را بتوانیم تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بسیج اساتید دانشگاههای غیرانتفاعی خراسان رضوی اظهار داشت: در این طرح با مشورت گرفتن از کادر متخصص درمان سعی داریم با فراهم کردن زمینه حمایت از بیماران کرونایی و کمک به ماندن آنها در خانه، از باری که بر دوش کادر پرتلاش بیمارستان ها است، کاسته شود.

طرح شهید سلیمانی از ۲۰ آبان پارسال در خراسان رضوی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراسمی با شرکت مسوولان این استان و حضور ویدئوکنفرانسی رییس سازمان بسیج مستضعفان در مشهد، با همکاری نهادها و سازمانهای مختلف آغاز شد.
شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی، مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح مسجد سنگر سلامت است.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافت که تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از پیامدهای آن در خراسان رضوی بوده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد کمک های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استادان دانشگاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد کمک های مردمی ویروس کرونا مشهد کمک های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استادان دانشگاه بهداشت و سلامت خراسان رضوی طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟