Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:43:37 GMT

سفر به یکی از زیباترین دره‌های شرق کشور

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۳۵۶۹

سفر به یکی از زیباترین دره‌های شرق کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طرقبه یکی از بخش‌های کوهستانی خراسان است و بنابراین دره‌های زیادی دارد. چالیدره یکی از دره‌های این شهرستان در کنار دره ارغوان و دره‌های دیگری است که هرکدام برای بازدید مناسب و جذاب هستند. هوای پاکیزه و پوشش گیاهی تنک این ناحیه، چشم‌نواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمان آبی در کنار دریاچه زیبا که از رود جاغرق تغذیه می‌شود امکانات متنوعی برای تفریح در این ناحیه فراهم کرده. مساحت کلی منطقه تفریحی چالیدره مشهد در حدود ۱۵۰ هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۴۳۳ متر است. روی این دریاچه سدی خاکی احداث شده است که در سال ۱۳۸۱ به بهره‌برداری رسید.


چالیدره در حقیقت یک سد خاکی است که برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه طرقبه بر روی رودخانه چاغرق ساخته شده است. ساخت این سد خاکی عظیم از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید. در ابتدا تنها کاربری این سد، تامین آب کشاورزی و شرب منطقه طرقبه بود. اما به تدریج مردم محلی و اهالی مشهد برای تفریح به این منطقه مراجعه کردند. به همین خاطر، شهرداری به فکر افتاد تا این سد را تبدیل به یک منطقه گردشگری و توریستی کند. 

این منطقه جذاب به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی‌شده است. هزینه ورودی ارزان در کنار امکانات رفاهی متنوع اینجا را به جایی راحت برای گردشگری و گذراندن اوقات درخشان بدل کرده است. در اینجا همه چیز پیدا می‌شود.

از امکانات تفریحی چالیدره می توان به تله کابین،بانجی جامپینگ،ترن کوهستان، زیپ لاین، تله سیژ، آموزش غواصی در دریاچه، قایق پدالی و قایق موتوری اشاره کرد.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری مناظر طبیعی طبیعت گردی تفرج گاه طرقبه و شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند امروز در یک دیدار حساس برای ‏کسب سهمیه چمپیونزلیگ به مصاف لایپزیش رفته است. ‏

با اینکه بازی تا اوایل نیمه دوم به ضرر دورتموند پیش رفته اما ‏جیدون سانچو در حال حاضر خوشحال‌ترین بازیکن این است. ستاره ‏انگلیسی بعد از مدت‌ها مواجه بودن با انتقادهای شدید موفق شد ‏مقابل لایپزیش گل اول تیمش را به زیباترین شکل ممکن به ثمر ‏برساند. ‏

درحالیکه 20 دقیقه از بازی می‌گذشت یولیان برانت بازی را به زیبایی ‏از مرکز زمین به جناح راست عوض کرد. وولف ارسالی بلند به تیر دوم ‏داشت و از این لحظه به بعد نوبت هنرنمایی سانچو بود. دفاع ‏لایپزیش در دفع توپ اشتباه کرد تا توپ به سانچو برسد. او توپ را ‏روی پای راست خود آورد و با شوتی استثنایی به گوشه بالای دروازه ‏یکی از زیباترین گل‌های این هفته را به ثمر رساند.‏

سانچو بیشتر از هر چیز از این خوشحال بود که توانسته جواب ‏انتقادها را بدهد. او در زمان شادی بعد از گلش دست‌ها را روی گوش ‏خود گرفت تا به منتقدان پیامی روشن بدهد: حالا دیدید! صدایتان را ‏نمی‌شنوم!‏

دیگر خبرها

  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور