Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با سفیر، روسای نمایندگی‌های کشورمان و مسئولان دیگر نهادهای مستقر در عراق برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق، صبح امروز در نشست مشترک با سفیر جمهوری اسلامی ایران، سرکنسول ها، مسئولین نهادها و دیگر اعضای نمایندگی‌های کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت روابط ایران و عراق به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست امیرعبداللهیان با استماع نقطه نظرات و دیدگاه بخش‌های مختلف سفارت و نمایندگی‌های کشورمان در حوزه موضوعات مختلف مرتبط با بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی- مردمی، علمی، دانشگاهی، دیدگاه خود در زمینه توسعه همکاری‌های بین ایران عراق و همچنین موضوعات مطرح شده از سوی کارگزاران کشورمان در عراق را به شرح زیر مطرح ساخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر نقش سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت از جمله ابومهدی المهندس به تشریح عمق روابط دو کشور ایران و عراق و شکل گیری روابط دولتی و مردمی فی‌مابین بر پایه های عمیق دینی و تمدنی، حوزه‌های مختلف روابط در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و فن آوری را مورد اشاره قرار داد و با توجه به اهمیت روابط همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، ضرورت توسعه مناسبات فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه