Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه جلوگیری از واردات واکسن به ایران یک دروغ بزرگ است، گفت:‌ برای واردات ‌به هیچ عنوان کوتاهی نشد. - اخبار استانها -

علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها در ارتباط با واردات واکسن کرونا به کشور اظهارداشت: واردات دارو در ذیل تحریم‌های آمریکا قرار دارد ولی کشورهای غربی ادعا می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی جزء تحریم نیست در حالی است که ما به سختی دارو تهیه می‌کنیم، وقتی روزهای اول شیوع کرونا آمریکا اجازه ورود ماسک به ایران را نداد پس چرا عده‌ای می‌گویند دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا که گفته بود تحریم را از ماسک و تجهیزات پزشکی برداشته‌ایم چرا دروغ می‌گویند در حالی که کلیه تجهیزات پزشکی را به سختی و با چند برابر قیمت وارد می‌کنیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در واردات واکسن کرونا به کشور هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته است عنوان کرد: متاسفانه تحریم علاوه بر دارو و تجهیزات پزشکی بر روی واکسن کرونا هم بی تاثیر نبوده و برخی کشورها از در اختیار دادن واکسن کرونا به ایران امتناع کردند و ما ناچار شدیم از طریق هلال احمر واکسن وارد کنیم چون شرکت‌ها می‌ترسیدند به ما دارو بدهند.

وارونه‌نمایی حقایق به‌سبک رسانه‌های معاند/ واقعیت‌هایی درباره واکسن آمریکایی که رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان دوست ندارند شما بدانید!پشت پرده وعده آمریکا برای تحویل یک میلیون دوز واکسن به ویتنامعضو کمیسیون بهداشت مجلس: برخی کشورها برای واردات واکسن به ایران بدقولی کردند/ ‌جهان با ‌کمبود واکسن مواجه است

فرهادی گفت: علت اصلی کمبود واکسن کرونا، تجهیزات پزشکی و دارو تحریم‌هاست و امیدواریم خداوند روزی کسانی که سبب ایجاد این تحریم‌ها شدند سزای اعمالشان برساند.

برای واردات واکسن کرونا به هیچ عنوان کوتاهی نشد

وی تصریح کرد: جهت واردات واکسن کرونا به کشور به هیچ عنوان کوتاهی نشده و دولت، وزارت بهداشت و هلال احمر از تمام مسیرها تلاش کرده تا واکسن وارد کند و علی‌رغم سختی‌ها تاکنون 20 میلیون واکسن وارد کرده‌ایم ولی در مقطعی با بد عهدی طرف مقابل روبرو شدیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در مقطعی شاهد کمبود واکسن در کل جهان بودیم گفت: جلوگیری از واردات واکسن به کشور یک دروغ بزرگ است چون در مقطعی کشورهای سازنده واکسن همچون هند علی‌رغم پولی که از ما گرفتند تولید واکسن برای کشور خودشان را در اولویت قرار دادند و از تحویل واکسن به کشور ما امتناع کردند ما حتی از برخی کشورها درخواست کردیم در عوض پول‌هایی که از ما تحریم هستند واکسن و تجهیزات پزشکی در اختیار کشور قرار بدهند ولی این کار را نکردند، قرار داد 60 میلیون دز واکسن با روسیه بسته شد ولی بد عهدی کردند و این واکسن‌ها را تحویل ندادند.

وی با بیان اینکه مردم ایران خیال نکنند مسئولان کشور بی خیال واردات واکسن بودند اظهارداشت: علاوه بر تلاش جهت واردت واکسن علی‌رغم اینکه ساخت واکسن پروسه چندین ساله‌ای دارد با تکیه بر توان داخلی طی یک سال موفق به ساخت واکسن ایرانی شدیم تا بخشی از نیاز کشور را برطرف کنیم و امیدواریم به زودی به تولید انبوه برسیم.

فرهادی افزود: متاسفانه این روزها در جامعه عده‌ای از دشمنان داخلی و خارجی با سیاه نمایی می‌خواهند علت اصلی کمبود واکسن را عدم واردات واکسن فایزر از آمریکا و انگلیس وانمود کنند در حالی که ما بارها اعلام کردیم واکسن از آمریکا و انگلیس وارد نشود چون با توجه به سوابقی که دارند مورد اعتماد نبودند و می‌دانستیم نمی‌دهند ولی هیچ گاه نگفته‌ایم فایزر از کشورهای دیگر نیز وارد نمی‌کنیم، وقتی دولت آمریکا واردات ماسک به کشورما را تحریم کرد چطور می‌توان انتظار داشت واکسن به ایران بدهد این در حالی است که رزواسیون و تامین مالی خرید واکسن خارجی و همچنین سفارش خرید توسط کشور ما در کوواکس ثبت شد ولی چرا به ما واکسن تحویل ندادند؟

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: علی‌رغم همه تحریم‌ها برخلاف برخی کشورها در ایران آزمایش کرونا رایگان است و ماهیانه حدود 7 میلیارد تومان هزینه آزمایش کرونا می‌شود، تنها در موج پنجم کرونا بالغ بر50 میلیارد تومان داروی ضد کرونا برای بیماران لرستانی خریداری شده است.

وی بیان کرد: امروز افتخار ما این است در سایه تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در کشور هیچ بیماری تاکنون سرگردان نشده و مشکل دارو و درمان نداشته است مردم باید این شرایط را مقایسه کنند با کشورهایی همچون ایتالیا که در اوج بحران کرونا از درمان افرداد مسن خودداری می‌کردند و می‌گفتند تخت برای افراد مسن نداریم ولی در ایران هیچ مریضی رها نشده است.

سیاه‌نمایی علیه واکسن‌های شرقی توسط پزشکان غرب‌زده ایرانی

فرهادی سیاه نمایی برخی پزشکان داخلی غرب زده علیه واکسن های شرقی همچون سینوفارم را از دیگر علت‌های کمبود واکسن در مقطعی از زمان دانست و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات دنیا این است که رسانه‌های با نفوذ در دست صهیونیست‌ها هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند کوچکترین اتفاق ناگوار در ایران را با بزرگ نمایی منتشر کنند در ار تباط با عدم ورود واکسن اسپوتینگ و سینو فارم نیز برخی پزشکان ایرانی بنا به دلایل سیاسی با شایع سازی تلاش می‌کنند نگاه منفی به تولیدات داخلی و کشورهای دوست در ذهن مردم ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ما متاسفانه همیشه به ویژه امروزه در بحث واکسن بیشترین ضربه را از داخلی‌هایی که به سمت غرب گرایش دارند و کورکورانه مطالبی را عنوان می‌کنند خورده‌ایم البته در رابطه با واکسن در مقابل این افراد بسیاری متخصصان داخلی براساس مطالعاتی که انجام دادند از واکسن‌های وارداتی اسپوتینگ و سینو فارم استقبال کردند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهم توجه کنند که کشور ما در یک جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه است و به این صحبت‌ها که می‌گویند دارو و تجهیزات تحریم نیست توجه نکنند به خدا قسم ساده ترین تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های ظالمانه به سختی تهیه می‌شود ولی این تحریم‌ها مانع نشد که به مردم خدمت نکنیم و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و با تکیه به توان داخلی و اعتماد به جوانان کشور به عنوان مثال پس از تحریم ماسک توسط آمریکا امروز تولید ماسک در کشور به 35هزار برابر روزهای اول شیوع کرونا رسیده است.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان واردات واکسن کرونا واردات واکسن تجهیزات پزشکی واکسن به ایران دارو و تجهیزات کمبود واکسن برای واردات برخی کشورها سیاه نمایی واکسن ها تحریم ها علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد