Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ملک فاضلی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در کشور، گفت: با توجه به میزان مرگ و میر بالای ناشی از شیوع کرونا که به نوع برنامه‌ریزی‌ها در گذشته برمی‌گردد باید گفت که نحوه کنترل این بیماری در کشور رضایت‌بخش نیست.

قدرت اثرگذاری سویه جدید کرونا تحت عنوان لامبدا جای بحث دارد

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سویه جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از نظر قدرت اثرگذاری جای بحث دارد اما باید به این نکته توجه شود که هر اندازه ویروس در بدن بیمار بیشتر باقی بماند جهش پیدا خواهد کرد، کما اینکه ممکن است شاهد سویه جدید دیگری از آن نیز باشیم که نام دیگری برای آن تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است میزان کشندگی سویه‌های این ویروس به میزان پروتئین موجود در آن بستگی دارد که باعث تاثیر قدرت اثرگذاری آن می‌شود، اما نوع جهش این ویروس در هر فردی ممکن است متفاوت باشد.

فاضلی در رابطه با تاثیر اعمال محدودیت در تردد از مرزها و پروازها برای کنترل کرونا در کشور، تاکید کرد: جهش ویروس می‌تواند حتی در افراد مختلف داخل کشور هم رخ دهد و ساختار آن شبیه دلتا یا لامبدا باشد، ضمن اینکه تجربه نشان می‌دهد که هیچ گونه اعمال محدودیتی نمی‌تواند مانع گسترش این بیماری در سطح دنیا یا ایران شود.

وی افزود: آنچه باید در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری انجام دهیم، انجام واکسیناسیون در سطح گسترده و تسریع روند آن بوده و این بهترین کمک به جامعه برای پیشگیری از گسترش دامنه شیوع این بیماری است، ضمن اینکه واکسیناسیون باید در حداقل زمان انجام شود، چرا که هر اندازه زمان انجام واکسیناسیون را طولانی‌تر کنیم قطعا با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: اگر بتوانیم با سرعت بیشتری واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم هم میزان مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا و هم تعداد افراد بستری در بیمارستان کاهش پیدا می‌کند و هم زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی در جهت کنترل این بیماری خواهیم داشت. ضمن‌اینکه هزینه‌های حوزه درمان کشور را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون باید دوز سوم واکسن افراد پرخطر تزریق شود ضمن اینکه هزینه تزریق واکسن برای هر فرد به اندازه یک صدم هزینه درمان بیمار مبتلا به کرونا است، بنابراین از وزیر بهداشت می‌خواهیم به طور جدی به تسریع روند واکسیناسیون عمومی در کشور بپردازد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری