Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلسه تکریم حجت الاسلام تقوی و معارفه حجت الاسلام فاطمی پور به عنوان معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور حجت الاسلام رستمی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در این مراسم با اشاره به فرصت به وجود آمده در شرایط فعلی گفت: فرصت ویژه‌ای برای جریان انقلاب و مجموعه‌های انقلابی برای تحقق آمال و آرزو‌های انقلاب اسلامی فراهم آمده است و ما اجازه غفلت و سستی در این زمینه نداریم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم آورده اند باید مسیر را محکم‌تر و با نگاه به ظرفیت ها، آسیب ها، فرصت‌ها و با حرکتی جدی و امید بخش ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: رهبری مخاطب اصلی بیانیه را جوانان می‌دانند و لازمه حل مشکلات و معضلات جامعه داشتن یک دولت تحول گرا و یک حرکت تحولی است که از جوانان مومن انقلابی در آن استفاده شود.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به تشکیل دولت جدید گفت: در حال حاضر دولت انقلابی تشکیل شده و رویکرد ریاست جمهوری این است که این مطالبات رهبری محقق شود. مجموعه افرادی که در رأس وزارت خانه‌ها قرار گرفته اند بر استفاده از عنصر جوان مومن انقلابی تاکید دارند.

وی در ادامه افزود: در کنار توجه به عناصر فعال انقلابی و استفاده از جوانان یکی از موضوعات مهم دیگر بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها است؛ یک موضوع پیچیده و جزء مسائل باقی مانده برای نظام اسلامی که رهبری مکرر بر آن تاکید داشته اند و طبیعتا مطالبه ما نیز از وزارت علوم پیگیری و تحقق این سند است. مقصود از آن هم فقط یک سری از نماد‌ها و الگو‌های ظاهری نیست و این سند باید در تمامی بخش‌ها اجرایی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ماموریت نهاد این است که مطالبات رهبری را در تمام حوزه‌های مربوطه پیگیری نماید. لازمه اش این است که ما باید در ارتباط با این بیانات دغدغه‌مند بوده و فهم دقیقی نسبت به آن داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی سیاسی در عرصه‌های مختلف ماموریت‌های جدی در دوره پیش رو دارد و ظرفیت‌هایی که داریم ایجاب می‌کند که کار‌های بزرگی انجام شود. از زحمات حجت الاسلام تقوی در مدت فعالیت ایشان در معاونت فرهنگی سیاسی تشکر میکنم و برای ایشان در مسئولیت نهاد نمایندگی در دانشگاه فرهنگیان آرزوی توفیق دارم.

حجت الاسلام تقوی هم در ادامه گفت: ما در مسیر پیش رو کار‌های بزرگی داریم و بنده همیشه سعی داشتم که با تمام وجود مسئولیت‌های محول شده را انجام دهم؛ البته کار در دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم، ریشه‌ای و بنیادی است؛ لازم است که از زحمات همکاران و مدیران معاونت فرهنگی سیاسی هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت علوم مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی اسلامی شدن دانشگاه ها فرهنگی سیاسی حجت الاسلام دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»