Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه وزارت نیرو با مانور تبلیغاتی اجرای طرح امید برای رایگان کردن نرخ برق مشترکینی که زیر ۸۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند، قیمت برق را افزایش داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، فریدون عباسی با اشاره به علل افزایش نرخ قبوض برق برخی از مشترکین در تهران، بیان کرد: شرکت های توزیع برق دارای افرادی هستند که وظیفه آن ها خواندن کنتور های برق است و اگر مصرف هر کنتور بیشتر از ۸۰ کیلووات ساعت باشد، با فرمولی معین بهای برق آنان را محاسبه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: محاسبه بهای برق نیز برای همه مشترکین به یک شکل صورت نمی گیرد. به عنوان مثال اگر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو وات ساعت باشد با یک روش یا اگر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد هرکدام به یک روش محاسبه می شود و به طور کلی به صورت پلکانی افزایش می یابد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای هستند که تمام وسایل آنان در منزل برقی است و به عنوان مثال به جای استفاده از اجاق گاز از اجاق برقی و به جای استفاده از کولر آبی از کولر گازی یا سیستم های سرمایشی که مصرف برق بالایی دارند استفاده می کنند. از آنجا که در فصل گرما هستیم و مردم نیز از وسایل سرمایشی بیشتر استفاده می کنند در محدوده جریمه مصرف قرار می گیرند بنابراین افزایش قیمت چشمگیری شامل حال آنان شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت نیرو کار غیرقانونی انجام نمی دهد و برمبنای مصوبات مجلس و مصوبات هیات وزیران نسبت به افزایش نرخ برق اقدام کرده است. یکی از اقداماتی که وزارت نیرو انجام داد بحث رایگان کردن برق برای افرادی که زیر ۸۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف دارند را به میان آورد. یعنی اگر یک فردی ماهانه زیر این میزان برق مصرف می کند از پرداخت پول آن معاف شود. اسم آن را نیز برق امید گذاشتند.

وی افزود: در ابتدا اعلام کردند حدود ۳۰ میلیون نفر را این طرح دربرمی گیرد بعد ما انتقاد کردیم که ما ۲۹/۵ میلیون بیشتر کنتور برق نداریم چگونه ۳۰ میلیون را دربرمی گیرد و بعد اعلام کردند حدود ۶ میلیون نفر را دربرمی گیرد. سپس من شخصا سوال کردم مصرف ماهانه زیر ۸۰ کیلو وات ماهی چقدر پول آن می شود که گفتند بین ۴۵۰۰ تا ۵ هزارتومان من نیز اعلام کردم این چه منتی است که بر سرمردم می گذارید؟ اگر واقعا کسی محتاج ماهی ۴ یا ۵ هزار تومان پول برق باشد دیگر تحت پوشش کمیته امداد است.

رئیس پیشین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: با این مانور تبلیغاتی که گفتند می خواهیم از مردم پول نگیریم برنامه ریزی کرده و قیمت برق را بالا بردند. اکنون افرادی که می گویند قبض آنان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است باید به فرمول محاسبه بهای برق خود دقت کنند که نسبت به قبل تغییر کرده است.

وی افزود: متاسفانه مطابق با رشد مصرف برق در کشور سرمایه گذاری در حوزه تولید برق صورت نگرفته و امروز یکی از راه های کنترل مصرف مدیریت بهای برق است.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فریدون عباسی کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فریدون عباسی کمیسیون انرژی مجلس وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کیلووات ساعت وزارت نیرو بهای برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجلال ای ری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: در آستانه فرارسیدن فصل جا به جایی مستأجران هستیم و با توجه به انتظار تورمی که در جامعه است، بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی و مسؤولان دولتی اقدامات مؤثری را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن بردارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود، فعالیت مخرب دلالان و سوداگران است که در سکوهای آنلاین خرید و فروش مسکن با درج آگهی‌های جعلی و یا با قیمت‌سازی دروغین زمینه را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کنند، البته که با ضابطه‌مند کردن درج آگهی‌ها و احراز هویت مالکان تا حدی این موضوع کنترل می‌شود. ضمن اینکه در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی برای این مهم برنامه‌ریزی صورت گرفته و با رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها تا حد چشمگیری فعالیت سوداگری در بازار مسکن محدود می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس به اصلاح طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از گام‌های بلند و مهم مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار پرتلاطم مسکن به شما می‌رود که با ایده‌ها و ابتکارات نوین می‌تواند پایه خوبی برای مدیریت بازار مسکن و قیمت‌گذاری عادلانه ایجاد کند. تأیید نهایی این طرح توسط شورای نگهبان و اجرای آن تا پیش از آغاز فصل تابستان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بازار رهن و اجاره مسکن ایفا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به قوانین مهم و کارآمدی که در سال‌های اخیر در حوزه مسکن به تصویب رسیده و هم اکنون در مسیر درست اجرا هستند، در سال‌های آینده تلاطم‌های کم‌تری را در بازار مسکن شاهد خواهیم بود و حداقل انتظارمان این است که دیگر مؤلفه‌های غیراقتصادی بر نوسانات قیمت مسکن تأثیر نباشد از سوی دیگر افزایش عرضه مسکن با رونق ساخت و ساز و مالیات ستانی از محتکرین نوید آرامش در بازار مسکن را می‌دهد.

کد خبر 6095079 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب